13/11/12

Προτάσεις του ΒΕΠ για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις


Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για το Σχέδιο Νόμου «Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις» και προκειμένου να συμβάλλει, κατά το δυνατόν, στην αναμόρφωση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου και τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης, απέστειλε στις 9 Νοεμβρίου 2012 τις παρατηρήσεις του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Κωστή Χατζηδάκη, προκειμένου μέσα από τη σύνθεση των παρατηρήσεων - προτάσεων των φορέων, να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα.

Οι προτάσεις του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά αφορούν στη μείωση της γραφειοκρατίας με την επίσπευση των διαδικασιών αναγνώρισης των δαπανών, την αύξηση του ποσοστού ενίσχυσης των επιχειρήσεων που εντάσσονται σε Επιχειρηματικά Πάρκα, τη δημιουργία φορολογικών κινήτρων για την ένταξη των επιχειρηματικών σχεδίων σε αυτόν τον άξονα ενίσχυσης και την ένταξη των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων κατά το παράδειγμα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας.

Αναλυτικότερα, τα προτεινόμενα από το ΒΕΠ σημεία προς τροποποίηση έχουν ως εξής:

Επίσπευση των διαδικασιών αναγνώρισης των δαπανών με μείωση της γραφειοκρατίας

Η αναγνώριση δαπανών που υλοποιούνται κατά το τρέχον έτος της υποβολής αίτησης του υποψήφιου επενδυτή και όχι μετά την υποβολή αίτησης και λήψη αριθμού πρωτοκόλλου, σε μία εποχή όπου οι επενδύσεις λιγοστεύουν και οι επιχειρήσεις, που έχουν ακόμα τη δυνατότητα και κυρίως την ωριμότητα της επένδυσης, είναι αδύνατον να αναμένουν την περίοδο υποδοχής αιτήσεων για τη λήψη αριθμού πρωτοκόλλου και στη συνέχεια, να κάνουν αίτημα παραγγελίας μηχανολογικού εξοπλισμού, που, κυρίως, είναι από το εξωτερικό.

Το επιχειρηματικό περιβάλλον αλλάζει συνεχώς. Η παγκοσμιοποίηση και η κρίση, έχουν επιφέρει αλλαγές στις συμπεριφορές και στην εμπορική πολιτική των εταιριών, που παράγουν εξοπλισμό και ιδιαίτερα, όταν απευθύνονται σε ελληνικές επιχειρήσεις.

Είναι, σίγουρα, γνωστό ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη προσέγγιση, όσον αφορά την πίστωση, η οποία πλέον βρίσκεται σε μηδενικά επίπεδα. Ζητείται από τις προμηθεύτριες εταιρίες το 80 % ως προκαταβολή. Σίγουρα επιτυγχάνεται καλύτερη τιμή και ειδικά, όταν οι συμφωνίες λαμβάνουν χώρα σε ειδικές εκθέσεις. Συμπεριφορές τέτοιου είδους δεν είναι αποδεκτές από τον Αναπτυξιακό Νόμο. Αναμένοντας λοιπόν την υποβολή αίτησης και λήψης αριθμού πρωτοκόλλου κάθε επενδυτής χάνει:


    Την ευκαιρία της προμήθειας ενός μηχανήματος σε ανταγωνιστική τιμή,
    Τη λειτουργία αυτού αλλά και κυρίως, την παραγωγή σε ανταγωνιστική τιμή νέων προϊόντων βελτιωμένων ποιοτικά και
    Δεν βελτιώνει χρονικά, την ανταγωνιστικότητά του.

Αύξηση του ποσοστού ενίσχυσης των επιχειρήσεων που εντάσσονται σε Επιχειρηματικά Πάρκα

Την αύξηση του ποσοστού ενίσχυσης των επιχειρήσεων που εντάσσονται σε Επιχειρηματικά Πάρκα από το υπάρχον ποσοστό ενίσχυσης και ιδιαίτερα αυτών, που βρίσκονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Είναι κατανοητό, ότι λόγω της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης που διέρχεται η χώρα δεν ανήκουν πλέον οι περιοχές αυτές στον στόχο σύγκλισης αφού οι κύριοι συντελεστές, όπως το ΑΕΠ, έχουν πέσει κατά πολύ βάσει των στοιχείων της Τραπέζης της Ελλάδας και της ΕΛΣΤΑΤ.

Δημιουργία φορολογικών κινήτρων

Την ενίσχυση και, ακόμα, την αλλαγή του ποσοστού που θα λαμβάνουν οι επιχειρήσεις ως φορολογικά κίνητρα όταν εντάσσουν το επιχειρηματικό σχέδιό τους σε αυτόν τον άξονα ενίσχυσης. Προτείνουμε, να ενισχυθεί σε διπλάσιο ποσοστό, από το ποσοστό ενίσχυσης, δίνοντας κίνητρα στην ενίσχυση της φορολογικής απαλλαγής για τρία έτη από την ολοκλήρωση της επένδυσης και να επιμηκύνεται αυτής σε πέντε έτη σε περίπτωση ενίσχυσης της επιχείρησης με ειδικευμένο προσωπικό στοχεύοντας με αυτόν τον τρόπο σε μείωση της ανεργίας. Όμως, να μην συνδεθεί το επενδυτικό σχέδιο με τις θέσεις απασχόλησης, όπως και με τον αντίστοιχο νόμο 2601/98.

Το ίδιο να εφαρμοστεί σε περιπτώσεις εισροής χρημάτων επένδυσης από την αλλοδαπή, του κεφαλαίου για την κάλυψη ιδίας συμμετοχής των επιχειρήσεων, όταν αυτές αναγνωρίζονται για τη νομιμότητά τους.

Κατά τον τρόπο αυτό, δεν επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός του Κράτους αφού από τη φορολογική απαλλαγή δεν θα καταβάλλει κανένα ποσό, αντίθετα, θα λαμβάνει από την ανάπτυξη της επιχείρησης αυτής και την εξωστρέφειά της, το ΦΠΑ και λοιπούς έμμεσους φόρους.

Ένταξη των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων

Την ένταξη των επιχειρήσεων του κλάδου της Ναυπηγοεπισκευής. Να ακολουθήσουμε, δηλαδή, το παράδειγμα της Ισπανίας και της Πορτογαλίας σε αντίστοιχη περίπτωση.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger