5/4/12

Πώς να επιλέξετε το κατάλληλο όνομα για την επιχείρησή σας!

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα που αντιμετωπίζει κάθε νέος επιχειρηματίας στο ξεκίνημα της προσπάθειάς του είναι το θέμα της επιλογής του ονόματος της επιχείρησης!

Όσο απλό και αν ακούγεται, άλλο τόσο δύσκολο είναι καθώς θα πρέπει να εξυπηρετούνται οι σκοποί του ονόματος της επιχείρησης αλλά και να πληρούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις.

Άλλο επωνυμία και άλλο διακριτικός τίτλος!
Συχνά οι νέοι επιχειρηματίες μπερδεύουν τους 2 όρους και μπλέκονται τα πράγματα κατά τη διαδικασία ίδρυσης της νέας επιχείρησης. Τα ξεδιαλύνουμε:
  • Επωνυμία είναι ο νομικός τίτλος της επιχείρησης, που την ξεχωρίζει από μια άλλη επιχείρηση. Διακρίνει δηλαδή το κάθε νομικό πρόσωπο από τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα. Π.χ. ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ ΟΕ ή ΕΕ ή ΕΠΕ ή ΑΕ ή ακόμη ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ ΑΕ κλπ. ΠΡΟΣΟΧΗ: στην περίπτωση των ατομικών επιχειρήσεων, καθώς δεν υφίσταται νομικό πρόσωπο (η ατομική επιχείρηση δεν είναι νομικό πρόσωπο όπως μια εταιρεία), η επωνυμία είναι ίδια με το ονοματεπώνυμο του ιδρυτή. Π.χ. Γεώργιος Παπαδόπουλος ΑΦΜ ΧΧΧΧΧΧΧΧΧ. Οι ατομικές επιχειρήσεις διακρίνονται μεταξύ τους από την επωνυμία και το ΑΦΜ (σε περίπτωση ομοίου ονοματεπώνυμου).
  • Διακριτικός τίτλος είναι ο εμπορικός -αν μπορούμε να το ονομάσουμε έτσι- τίτλος της επιχείρησης. Δε χρειάζεται να αναφέρει τη νομική της μορφή αλλά θα πρέπει να βοηθάει το ευρύ κοινό να ξεχωρίζει τις επιχειρήσεις και να αποτελεί το σημείο αναφοράς τους. Π.χ. ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ ΕΡΓΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ή ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ WEB DESIGN
Σημειώνεται οτι πολλές φορές γίνεται χρήση του διακριτικού τίτλου και στην επωνυμία της εταιρείας, ανάλογα με τα εκάστοτε ισχύοντα νομικά πλαίσια. Π.χ. ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΟ ΕΡΓΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ είναι ο διακριτικός τίτλος και η επωνυμία λόγω νομικής μορφής Ανώνυμης Εταιρείας να είναι ΗΛΙΟΤΡΟΠΟ ΕΡΓΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΑΕ.

Επίσης, κατά την ίδρυση των επιχειρήσεων, διεξάγεται από τα αρμόδια επιμελητήρια έλεγχος της επωνυμίας και του διακριτικού τίτλου των επιχειρήσεων, πριν την έναρξή τους.

Τα 5 κριτήρια για το κατάλληλο όνομα - διακριτικό τίτλο
Πέντε είναι τα βασικά κριτήρια για την επιλογή του κατάλληλου ονόματος (διακριτικού τίτλου της επιχείρησης). Όλα είναι εξίσου σημαντικά καθώς βοηθούν στην επίτευξη των σκοπών του ονόματος όπως τους εκθέσαμε παραπάνω. Τα κριτήρια είναι:
  1. ευκολομνημόνευτο και απλό: το όνομα πρέπει να είναι απλό και να μην αποτελείται από δύσκολες λέξεις που οι πελάτες εύκολα θα ξεχνούν ή και θα μπερδεύουν. Π.χ. ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΤΙΚΗ, προτιμήστε το ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΙΣ για παράδειγμα.
  2. σύντομο: όταν ένα όνομα είναι μεγάλο, εύκολα ξεχνιέται ή μπερδεύεται. Επίσης, στην εποχή της τεχνολογίας που ζούμε, ένα σύντομο όνομα βοηθά στην online παρουσία της επιχείρησης΄(μικρό URL για την εταιρική ιστοσελίδα, εύκολο προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία έχουν περιορισμούς στην έκταση τίτλων και ονομάτων, όπως το Twitter κλπ). Π.χ. το ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ είναι κακή επιλογή, καλή επιλογή είναι το ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ίσως.
  3. να προκαλεί θετικούς συνειρμούς: ένα όνομα θα πρέπει να προκαλεί σε αυτόν που το ακούει θετικούς συνειρμούς, ώστε αντίστοιχα θετική να είναι και η πρώτη ανταπόκριση στο άκουσμα. Έτσι, θα συνδεθεί η επιχείρησή σας με κάτι θετικό και θα έχετε περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας. Αντίστροφα, αν το όνομα της επιχείρησης παραπέμπει σε κάτι αρνητικό τότε ασυναίσθητα μεγάλο ποσοστό των υποψηφίων πελατών σας θα σας απορρίψουν, χωρίς καν να έχουν την ανάγκη να μάθουν περισσότερα για εσάς. Π.χ.
  4. να προκαλεί οπτικοποίηση: ένα όνομα που περιέχει απλώς κάποιο όνομα συνήθως δε δίνει κάποιο οπτικό ερέθισμα στον ακροατή ή υποψήφιο πελάτη σας, έτσι δυσκολεύει τη διαδικασία της μνήμης και σήμερα αυτό που χρειάζεται είναι κάποια επιχείρηση να βρίσκεται συνεχώς top of mind στο μυαλό των πελατών της (υπάρχοντων ή δυνητικών). Π.χ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ (δε δίνει κάποιο οπτικό ερέθισμα, εκτός και αν το όνομα του ιδρυτή έχει τόσο μεγάλο και ισχυρό κύρος και καλή φήμη) ενώ το ECOSHOES παραπέμπει άμεσα σε οπτικοποίηση των προϊόντων που προσφέρει η επιχείρηση (και είναι φυσικά αντίστοιχα εύκολο να θυμούνται οι πελάτες σας και την ιστοσελίδα σας).
  5. να δίνει πληροφορίες για την επιχείρηση: σημαντικό είναι το όνομα να δίνει αυτόματα κάποια βασική πληροφόρηση για την επιχείρηση και το αντικείμενο εργασιών της ή ακόμη καλύτερα και τη διαφοροποίησή της από τις υπόλοιπες. Π.χ. για επιχείρηση εμπορίας φρούτων μπορεί το όνομα να είναι FRESH FRUITS ή ακόμη καλύτερα FRESH BIO FRUITS (προβάλλει τη διαφοροποίηση της επιχείρησης ότι τα φρούτα που εμπορεύεται είναι βιλογικής καλλιέργειας)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger