21/5/12

Μείωση κόστους λειτουργίας και νέο προφίλ καταναλωτών εξετάζουν οι μεγάλες εταιρείες

Μείωση κόστους και περιστολή δαπανών, μεταξύ των οποίων περικοπή των διαφημιστικών budgets αλλά και τηλεργασία, περιλαμβάνει το σχέδιο των πολυεθνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά εν μέσω κρίσης. Απώτερος στόχος η θωράκιση της λειτουργίας τους και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Αυτό αποκάλυψαν, μεταξύ των άλλων, ανώτερα στελέχη γνωστών επιχειρήσεων καταναλωτικών προϊόντων που δραστηριοποιούνται εντός των ελληνικών τειχών, μιλώντας σε φοιτητές κατά τη διάρκεια της πολυσυνεδριακής ενημερωτικής εκδήλωσης «Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας» που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής στις 18, 19 και 20 Μαΐου.

Σε μια κατάμεστη αίθουσα από φοιτητές, ο οικονομικός διευθυντής για τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης της Diageo Βασίλης Ανδρικόπουλος, η διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού και εταιρικής επικοινωνίας της Ελαΐς - Unilever, Κωνσταντίνα Τρίμπου, και ο διευθυντής της ομάδας πελατών της Procter & Gable Hellas, Νίκος Γραμματικός, αναφέρθηκαν στις προσπάθειες των επιχειρήσεών τους για τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους, αλλά και για το νέο προφίλ του Έλληνα καταναλωτή εν μέσω κρίσης και την ανάγκη του για προϊόντα value for money.

Ειδικότερα, ο κ. Ανδρικόπουλος σημείωσε ότι τα στελέχη των πολυεθνικών παρακολουθούν τις εξελίξεις στην Ελλάδα, σημειώνοντας παράλληλα ότι η οικονομική κρίση δημιουργεί ένα νέο προφίλ καταναλωτή. Ο ίδιος ανέφερε ότι το περιβάλλον είναι αβέβαιο με τις συνεχείς αλλαγές στο φορολογικό σύστημα και τη μειωμένη ρευστότητα.

Την ίδια ώρα, όπως είπε, η εδραίωση των Private Labels είναι ένα μέσο άσκησης πίεσης στους προμηθευτές επώνυμων προϊόντων, αναγκάζοντάς τους σε νέες μορφές marketing. Προτεραιότητά, ωστόσο, όπως διευκρίνισε είναι να μη θιγούν θέσεις εργασίας και να διατηρηθούν όλοι οι εργαζόμενοι στα πόστα τους. Ο καταναλωτής, όπως υπογράμμισε ο κ. Ανδρικόπουλος, δίνει μεγάλη προσοχή στις τιμές, ενώ έχει γίνει και πολύ πιο επιφυλακτικός στις αγορές τους. «Επιπλέον, προτιμά να μένει σπίτι του και να περιορίζει στο ελάχιστο τις εξόδους του για διασκέδαση, ενώ στρέφεται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας λόγω της φθηνότερης τιμής τους».

Ο διευθυντής της ομάδας πελατών της Procter & Gable Hellas, Νίκος Γραμματικός, από την πλευρά του, ανέφερε ότι είναι μονόδρομος η περιστολή των εξόδων λειτουργίας, ξεκαθάρισε ωστόσο ότι δεν πρέπει να γίνονται τυφλές περικοπές, αλλά στοχευμένες. «Πρέπει να υπάρχει κίνητρο για τον εργαζόμενο ακόμη και τώρα, σε αυτές τις δύσκολες εποχές». Σύμφωνα με τον κ. Γραμματικό, αυτό που προέχει στην τελική επιλογή του καταναλωτή είναι η σχέση ποιότητας και τιμής ενός προϊόντος, σημειώνοντας ότι «δεν είναι τόσο η τιμή όσο η προστιθέμενη αξία ενός αγαθού. Εάν καταφέρεις να συνδυάσεις αυτά τα χαρακτηριστικά έχεις κερδίσει τον καταναλωτή».

Από την πλευρά της, η διευθύντρια ανθρώπινου δυναμικού και εταιρικής επικοινωνίας της Ελαΐς - Unilever, Κωνσταντίνα Τρίμπου, τόνισε η οικονομική κρίση έχει αναγκάσει την εταιρία να σκεφτεί διαφορετικά, επισημαίνοντας ότι η «η κρίση είναι ευκαιρία για να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι και εργαζόμενοι». Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρία όπως αποκάλυψε η ίδια εστιάζει στην προσπάθεια μείωσης των εξόδων, όπως μείωση του διαφημιστικού budget, στα ταξίδια και στις αποστολές στο εξωτερικό.

Ήδη από τις ενέργειες που έχει κάνει η εταιρία έχει εξοικονομήσει περίπου 1 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ποσό που αρκεί για να διασφαλίσει 30 θέσεις εργασίας όπως είπε. Η ύφεση, πάντως, είχε ως αποτέλεσμα να χάσει περίπου 100 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις από το 2009 έως σήμερα. Ωστόσο, όραμά της είναι να διπλασιάσει το μέγεθός της μέχρι το 2020 και να μειώσει στο μισό το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger