Η γνώμη των άλλων καταναλωτών, είτε πρόκειται για άτομα του οικείου περιβάλλοντος, είτε για καταναλωτές που δημοσιεύουν τις απόψεις τους στο διαδίκτυο, είναι σύμφωνα με τα στοιχεία της πρόσφατης έρευνας της Nielsen για την αξιοπιστία των διαφημιστικών μηνυμάτων η πιο έγκυρη και αποτελεσματική πηγή διαφήμισης.
Συγκεκριμένα, το 92% των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνει πως εμπιστεύεται τις προτάσεις που μεταφέρονται από στόματα φίλων και συγγενών, ποσοστό που σημειώνει αύξηση 18% σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα της Nielsen το 2007.
Επιπλέον, για το 70% των καταναλωτών διεθνώς οι κριτικές και οι αξιολογήσεις που δημοσιεύονται διαδικτυακά από άλλους καταναλωτές αποτελούν επίσης αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης και διαφήμισης, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σχέση με το 2007.
Η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen σε περισσότερους από 28.000 καταναλωτές από 56 διαφορετικές χώρες του κόσμου, έδειξε πως μόνο οι μισοί καταναλωτές παγκοσμίως εμπιστεύονται τις διαφημίσεις στην τηλεόραση (47%), τα περιοδικά (47%) και τις εφημερίδες (46%), με την αξιοπιστία τους να γνωρίζει σημαντική πτώση σε σχέση με προηγούμενες μετρήσεις.
Όμως, το μεγαλύτερο ποσοστό διαφημιστικών εξόδων συνεχίζει να πηγαίνει στα παραδοσιακά μέσα, όπως η τηλεόραση, παρά τη μείωση της αξιοπιστίας τους. Ένα χαρακτηριστικό γεγονός είναι πως το 2011 οι παγκόσμιες διαφημιστικές δαπάνες σημείωσαν αύξηση 7% σε σχέση με το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία Global AdView Pulseτης Nielsen, με την αύξηση αυτή να βασίζεται κυρίως στην άνοδο της τηλεοπτικής διαφήμισης σε μεγάλες αγορές, όπως εκείνες των ΗΠΑ και της Κίνας.
Συγκεκριμένα, το 92% των καταναλωτών παγκοσμίως δηλώνει πως εμπιστεύεται τις προτάσεις που μεταφέρονται από στόματα φίλων και συγγενών, ποσοστό που σημειώνει αύξηση 18% σε σχέση με αντίστοιχη έρευνα της Nielsen το 2007.
Επιπλέον, για το 70% των καταναλωτών διεθνώς οι κριτικές και οι αξιολογήσεις που δημοσιεύονται διαδικτυακά από άλλους καταναλωτές αποτελούν επίσης αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης και διαφήμισης, σημειώνοντας αύξηση 15% σε σχέση με το 2007.
Η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen σε περισσότερους από 28.000 καταναλωτές από 56 διαφορετικές χώρες του κόσμου, έδειξε πως μόνο οι μισοί καταναλωτές παγκοσμίως εμπιστεύονται τις διαφημίσεις στην τηλεόραση (47%), τα περιοδικά (47%) και τις εφημερίδες (46%), με την αξιοπιστία τους να γνωρίζει σημαντική πτώση σε σχέση με προηγούμενες μετρήσεις.
Όμως, το μεγαλύτερο ποσοστό διαφημιστικών εξόδων συνεχίζει να πηγαίνει στα παραδοσιακά μέσα, όπως η τηλεόραση, παρά τη μείωση της αξιοπιστίας τους. Ένα χαρακτηριστικό γεγονός είναι πως το 2011 οι παγκόσμιες διαφημιστικές δαπάνες σημείωσαν αύξηση 7% σε σχέση με το 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία Global AdView Pulseτης Nielsen, με την αύξηση αυτή να βασίζεται κυρίως στην άνοδο της τηλεοπτικής διαφήμισης σε μεγάλες αγορές, όπως εκείνες των ΗΠΑ και της Κίνας.
Η εμπιστοσύνη στις διαδικτυακές μορφές διαφήμισης, μέσω είτε υπολογιστή, είτε smartphone, μπορεί να παραμένει παγκοσμίως σε χαμηλά επίπεδα, αλλά σημειώνει ραγδαία άνοδο σε σχέση με το 2007.
«Αυτή η ανάπτυξη εμπιστοσύνης στις νέες μορφές διαφήμισης θα πρέπει να ενθαρρύνει τις εταιρίες να επενδύσουν μερίδια των διαφημιστικών τους δαπανών στα νέα μέσα», δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Nielsen Ελλάδος.
Για την ακρίβεια, σε πρόσφατη έρευνα της Nielsen σε 79 καμπάνιες που διεξήχθησαν μέσω Facebook φάνηκε πως οι διαφημίσεις που προσαρμόζονται στα προσωπικά δίκτυα και τα εξατομικευμένα ενδιαφέροντα του καταναλωτή είναι πολύ πιο αποτελεσματικές.
«Αυτό το στοιχείο αναδεικνύει την ανάγκη των εταιριών να προσαρμόζονται στις αλλαγές και να ανακαλύπτουν συνεχώς νέους τρόπους επικοινωνίας και επαφής με τους καταναλωτές», τόνισε η Ματίνα Μπάδα.
Στην Ελλάδα, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, κυριαρχεί ως αξιόπιστη πηγή διαφήμισης η γνώμη των φίλων και συγγενών, και η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων (92%) δηλώνει πως εμπιστεύεται τις προτάσεις και τις συμβουλές των ανθρώπων που γνωρίζει.
Ακολουθούν και στη χώρα μας οι διαδικτυακές αξιολογήσεις άλλων καταναλωτών με 58%, ποσοστό όμως αρκετά χαμηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Γενικότερα, στην Ευρώπη και ειδικά στην Ελλάδα, οι καταναλωτές δείχνουν πολύ καχύποπτοι με κάθε είδους διαφήμιση.
Ανεξάρτητα από το αν αυτή παρουσιάζεται σε κάποιο παραδοσιακό ή νέο μέσο, τα διαφημιστικά μηνύματα επιτυγχάνουν χαμηλότερη αξιοπιστία σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο.
Αυτό το στοιχείο κάνει ακόμα πιο δύσκολη την αποστολή των εταιριών να μεταφέρουν τα μηνύματά τους και τονίζει την ανάγκη τους να συνδεθούν σε πιο προσωπικό επίπεδο με τους καταναλωτές.
«Οι εταιρίες επιχειρούν συνεχώς να αναπτύξουν πιο αποτελεσματικές διαφημιστικές στρατηγικές, αλλά η αυξανόμενη ποικιλία των μέσων κάνει ακόμη πιο πολύπλοκο το συντονισμό όλων των μηνυμάτων και την επικοινωνία με το κατάλληλα κοινό», δήλωσε η κ. Μπάδα. «Η τηλεοπτική διαφήμιση μπορεί να παραμένει βασικό επικοινωνιακό εργαλείο, κυρίως λόγω της διείσδυσής της σε κάθε γωνιά του πλανήτη, αλλά οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο συνεχίζουν να θεωρούν τις γνώμες των φίλων και των άλλων καταναλωτών την πιο αξιόπιστη μορφή διαφήμισης. Γι' αυτόν το λόγο, οι εταιρίες οφείλουν να βρουν καινούριους και πιο αποδοτικούς τρόπους να συνδεθούν με τους καταναλωτές, προκαλώντας τη θετική τους αντίδραση».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου