6/6/12

Υπηρεσίες και εξαγωγές στο επίκεντρο των νέων επιχειρηματιών

Την παροχή υπηρεσιών έχουν ως αντικείμενο δραστηριοποίησης οι δύο στις τρεις επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν τα τελευταία δύο με τρία χρόνια στην Ελλάδα. Οι περισσότερες εξ αυτών «στήθηκαν» από νέους ανθρώπους με αρχικό κεφάλαιο που φτάνει έως και τα 30.000 ευρώ, ποσό που προέρχεται κυρίως από τις προσωπικές τους αποταμιεύσεις.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της ημερίδας «Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Αποφοίτων Βρετανικών Πανεπιστημίων (British Graduates Society).

Σύμφωνα με την έρευνα το μέλλον της ελληνικής επιχειρηματικότητας βρίσκεται στους νέους ανθρώπους που με μικρό κεφάλαιο επιχειρούν με καινοτομία, έχοντας έναν εξαγωγικό προσανατολισμό.

Αναλυτικότερα, το 32,6% των επενδύσεων είχαν αρχικό κεφάλαιο έως 10 εκατ. ευρώ, το 28,8% από 10 εκατ. ευρώ έως 30 εκατ. ευρώ, το 10,6% από 30 εκατ. ευρώ έως 50 εκατ. ευρώ, το 5,3% από 50 εκατ. ευρώ έως 70 εκατ. ευρώ, το 6,1% από 70 εκατ. ευρώ έως 100 εκατ. ευρώ και το 16,7% πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Οι μισοί επιχειρηματίες αυτοχρηματοδότησαν την επένδυσή τους, το 19,7% βοηθήθηκε από το οικογενειακό και φιλικό του περιβάλλον, το 9,1% από συνεργάτες, ενώ στον τραπεζικό δανεισμό στράφηκε μόλις το 7,6% των επενδυτών. Οι άλλες πηγές χρηματοδότησης αποτέλεσαν συνολικά το 12% με την κρατική επιδότηση να υποστήριξε το 4,5% των νέων επενδύσεων και το venture capital το 2,3%, ενώ το υπόλοιπο 5,3% των επενδύσεων βρήκε άλλον τρόπο χρηματοδότησης.

Οι λόγοι που «γέννησαν» τις καινούργιες επιχειρήσεις κατά τα τελευταία χρόνια ήταν κυρίως η επιθυμία των ιδιοκτητών τους να αποκτήσουν τη δική τους δουλειά σε ποσοστό που πλησιάζει το 40% ή η υλοποίηση μιας καλής ιδέας σε ποσοστό που πλησιάζει το 35%. Αντιθέτως, αίτια όπως η αντιμετώπιση της ανεργίας και η αναζήτηση επιπλέον εισοδήματος είναι οι τελευταίοι λόγοι που «ενέπνευσαν» μία νέα επιχείρηση, καθώς το συνολικό ποσοστό των ανθρώπων που επένδυσαν σε ατομική επιχείρηση με αυτά τα κριτήρια είναι πολύ χαμηλότερο από το 5%. Απαραίτητα προσόντα που συγκέντρωσε η πλειοψηφία των νέων επιχειρηματιών είναι η εμπειρία και η γνώση του αντικειμένου η οποία τους επέτρεψε να γνωρίζουν τα κενά της αγοράς και να διαμορφώσουν μία καινοτόμο πρόταση.

 Επίσης, οι εξαγωγές αποτελούν αιχμή για τις νέες επενδύσεις και όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία της έρευνας, το 58% των νέων επιχειρήσεων απευθύνεται τόσο στην εγχώρια όσο και τις ξένες αγορές, ενώ εκείνες που απευθύνονται αποκλειστικά στους Ελληνες καταναλωτές αποτελούν το 26% των νέων επιχειρήσεων και εκείνες που στρέφονται μόνο στο εξωτερικό το 16%.
Μεταξύ των βασικών προβλημάτων για την ανάπτυξη της νέας επιχείρησης είναι οι τρόποι προώθησης και η γραφειοκρατία, καθώς και το φορολογικό σύστημα της χώρας που χρειάζεται μεταρρύθμιση.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger