28/5/12

Μικρές ακόμη αλλά με μεγάλη ετήσια άνοδο οι πωλήσεις στο internet

«Οταν βλέπουμε τηλεόραση, πλέον δεν τρώμε, αλλά κοιτάζουμε το κινητό μας τηλέφωνο». Με αυτή τη φράση ο γενικός διευθυντής της Google Greece, Στέφανος Λουκάκος, μιλώντας σε εκδήλωση του Ελληνοολλανδικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Συνδέσμου για το ηλεκτρονικό εμπόριο, επιχείρησε να δείξει την ανατροπή που έχει επιφέρει το Διαδίκτυο και κυρίως τα λεγόμενα «έξυπνα κινητά» (smartphones) στην καταναλωτική συμπεριφορά. 

Στις αλλαγές αυτές καλούνται να προσαρμοσθούν οι επιχειρήσεις, αναπτύσσοντας ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και ενισχύοντας την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο καταναλωτής, λοιπόν, βλέπει μια διαφήμιση ή ακούει για ένα προϊόν στην τηλεόραση και σπεύδει να εντοπίσει πληροφορίες γι’ αυτό στο κινητό, συχνά μέσα από φόρουμ ή από γνώμες που έχουν εκφράσει φίλοι του -και όχι μόνο- στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως στο facebook και στο twitter. «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επανάσταση στην επικοινωνία την οποία κανείς δεν μπόρεσε να προβλέψει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λουκάκος.

Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης το 2011 εισήχθησαν 1.140.000 «έξυπνα κινητά» έναντι 430.000 το 2010, ενώ ημερησίως πραγματοποιούνται από χρήστες στην Ελλάδα 550.000 αναζητήσεις (searches) στη μηχανή αναζήτησης της Google, οι οποίες αφορούν πληροφορίες για τρόφιμα, ποτά και καλλυντικά.

Σε ό,τι αφορά, ωστόσο, τις διαδικτυακές πωλήσεις, η Ελλάδα, σε έρευνα που πραγματοποίησε το Euromonitor International σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), χαρακτηρίζεται ακόμη «μετεξεταστέα». Κι αυτό, διότι βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης σε ό,τι αφορά τις διαδικτυακές πωλήσεις, καθώς ο Ελληνας καταναλωτής δεν ξοδεύει περισσότερο από 30 ευρώ κατ’ έτος για διαδικτυακές αγορές, την ώρα που ο Βρετανός καταναλωτής ξοδεύει 530 ευρώ κατ’ έτος.

Παρά την υστέρηση σε σχέση με την Ευρώπη, πάντως, οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Ελλάδα καταγράφουν σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια. Το 2010 αυξήθηκαν κατά 7,1% σε σχέση με το 2009, ενώ το 2011 ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν ακόμη μεγαλύτερος, της τάξης του 9,2%. Για το 2012 οι διαδικτυακές πωλήσεις σύμφωνα με την έκθεση του Euromonitor-ΣΕΛΠΕ αναμένεται να αυξηθούν στην Ελλάδα κατά 8% σε σχέση με το 2011.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger