14/5/12

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών

Τους τρόπους με τους οποίους θα απαντήσουν οι εναλλακτικοί πάροχοι στα νέα προγράμματα σταθερής τηλεφωνίας και Internet του ΟΤΕ αναμένει η τηλεπικοινωνιακή αγορά

Η έγκριση από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων των νέων προγραμμάτων του ΟΤΕ, τα οποία είναι έως και 25% χαμηλότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2011, θεωρείται ότι αλλάζει τα δεδομένα και μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στον Οργανισμό να σταματήσει τη «διαρροή» πελατών, η οποία συνεχίστηκε και το α' τρίμηνο της φετινής χρονιάς. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», στα επιτελεία αρκετών εναλλακτικών παρόχων τα νέα προγράμματα ΟΤΕ Double Play αποτελούν θέμα συζήτησης, καθώς ο Οργανισμός είναι πλέον πολύ πιο ανταγωνιστικός.

Επιπλέον, τις τελευταίες ημέρες ο ΟΤΕ έχει επιδοθεί σε μία επικοινωνιακή «επίθεση» προκειμένου να προβάλλει τις μειωμένες τιμές, βάσει των οποίων ένας συνδρομητής μπορεί να έχει απεριόριστη πρόσβαση στο διαδίκτυο σε ταχύτητες έως 24 Mbps αλλά και απεριόριστα σταθερά έναντι 31,80 ευρώ το μήνα για τους πρώτους 6 μήνες και 36 ευρώ στη συνέχεια. Θα πρέπει να επισημανθεί πως το α' τρίμηνο του 2012, ο ΟΤΕ, όπως αναφέρει στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, έχασε 4.000 συνδέσεις ADSL όταν συνολικά η αγορά των ευρυζωνικών συνδέσεων στο διαδίκτυο αυξήθηκε κατά 35.000, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ομίλου.

Επιπλέον, οι συνδέσεις μέσω πλήρους αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο (LLU), οι οποίες είναι ουσιαστικά οι συνδέσεις των ανταγωνιστών του ΟΤΕ, αυξήθηκαν το α' τρίμηνο κατά περίπου 47.000. Γενικότερα, πάντως, ο συνολικός αριθμός των συνδέσεων σταθερής τηλεφωνίας στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 94.000 (-3,1%) στο α' τρίμηνο με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί στις 3.330.390 γραμμές. Σε ετήσια βάση, η μείωση των σταθερών συνδέσεων είναι στο -11,4% και αποδίδεται στις μακροοικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα.

Τηλεόραση
Ο ΟΤΕ ποντάρει πως τα νέα προγράμματα θα συνεισφέρουν και στην ενίσχυση της παρουσίας του στο χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης, όπου έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση τους τελευταίους μήνες, κυρίως μέσω της πλατφόρμας ΟΤΕ TV. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΤΕ, στο τέλος του α' τριμήνου υπήρχαν συνολικά 63.497 χρήστες υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης, εκ των οποίων περίπου 18.000 χρησιμοποιούν τη δορυφορική πλατφόρμα.

Η απάντηση των ανταγωνιστών του ΟΤΕ δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί ποια μορφή θα λάβει. Παρατηρητές της αγοράς θεωρούν πάντως ότι πολλά θα εξαρτηθούν και από τις επιλογές που θα γίνουν αναφορικά με το VDSL, το οποίο προσφέρει υψηλότερες ταχύτητες σύνδεσης. Στην αρχή Ιουνίου λήγει η «προθεσμία» που έχουν οι εναλλακτικοί για να πάρουν από τον ΟΤΕ σε χονδρική υπηρεσίες VDSL, καθώς μετά ο Οργανισμός θα μπορεί να προσφέρει στη λιανική τέτοιου είδους συνδέσεις, εφόσον, όμως, έχουν εγκριθεί οι τιμές του από την ΕΕΤΤ. Αυτή τη στιγμή, μόνο η Cyta προσφέρει συνδέσεις VDSL αλλά με περιορισμούς. Αν ο ΟΤΕ βγει πρώτος σε ευρεία κλίμακα, αποκτά ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε αυτή τη φάση.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger