26/3/12

Στροφή στις αγορές του εξωτερικού για τις ελληνικές εταιρείες επίπλων και σπιτιού!

Οι αγορές του εξωτερικού αποτελούν πλέον τον βασικό στόχο για τις επιχειρήσεις που έχουν χτίσει ή αναπτύσσουν ένα δοκιμασμένα αξιόπιστο brand name στον κλάδο του επίπλου. Με τις καταναλωτικές δαπάνες κυριολεκτικά παγωμένες στη χώρα μας, ειδικά στα είδη του οικιακού εξοπλισμού, είναι πανθομολογούμενη, πλέον, η διαπίστωση ότι μόνο από το εξωτερικό δύναται να προκύψει οποιαδήποτε αναπτυξιακή δυναμική.

Ο όμιλος Φουρλή κινείται με στόχο -σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας- τα κέρδη του σε επίπεδο EBITDA να προέρχονται κατά 50% από το εξωτερικό και ήδη, προς αυτή την κατεύθυνση, αναπτύσσει νέα σήματα λιανικής, αλλά και την αλυσίδα ΙΚΕΑ.

Η τελευταία, με πέντε σημεία πώλησης στη χώρα μας και από ένα σε Κύπρο και Βουλγαρία, είδε τις πωλήσεις της να υποχωρούν το 2011, κατά 1,8%, ενώ και τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν σε 24,4 εκατ. ευρώ από 36,6 εκατ. ευρώ το 2010. Κατόπιν αυτών, οι προσδοκίες του ομίλου για τις επιδόσεις της αλυσίδας στην Ελλάδα φέτος είναι ρεαλιστικές, δεδομένου ότι ο κλάδος του επίπλου πιέζεται ασφυκτικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επισκεψιμότητα στα εγχώρια καταστήματα ΙΚΕΑ διατηρείται περίπου στα περσινά επίπεδα, ωστόσο ο μέσος όρος αγορών έχει σαφώς μειωθεί, ενώ η επιρροή των συνθηκών οικονομικής αβεβαιότητας διαπιστώνεται αντίστοιχα και στο κατάστημα της Κύπρου, σε μικρότερο όμως βαθμό. Στην παρούσα φάση, ο όμιλος Φουρλή δεν έχει συγκεκριμένο σχεδιασμό για άνοιγμα νέων καταστημάτων της σουηδικής αλυσίδας συνολικά, ωστόσο, η περιοχή της Κρήτης αλλά και η Βάρνα της Βουλγαρίας τίθενται μακροπρόθεσμα στο στόχαστρό του.

Ευκαιρίες

Στο εξωτερικό στρέφεται ακόμη πιο δυναμικά η αλυσίδα Cocomat, ενώ σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά επωφελείται των ευκαιριών που προκύπτουν στην αγορά των ακινήτων και προχωρά σε μεταστεγάσεις αρκετών καταστημάτων της προκειμένου να μειώσει τις λειτουργικές της δαπάνες. Ανάμεσα σε άλλα, η εταιρεία μεταστέγασε τα προϋπάρχοντα καταστήματά της στον Αλιμο και την Παλλήνη, ενώ μέσα στο 2011 άνοιξε δύο νέα καταστήματα στην Αττική (Βούλα και Κολωνάκι) κι ένα στη Λάρισα, ανεβάζοντας τον αριθμό των σημείων της σε 35. Παρότι δεν έχει σχέδια για περαιτέρω επέκταση στην Ελλάδα, χθες άνοιξε στη Νέα Υόρκη το δεύτερο σημείο της Cocomat, στην περιοχή του Σόχο, με τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό να αφορά στη λειτουργία δικτύου 20 καταστημάτων στην αμερικανική αγορά σε ορίζοντα τριετίας. Ακόμη, τον Μάιο η αλυσίδα εισέρχεται και στην αγορά της Κορέας, ανοίγοντας ένα μεγάλο κατάστημα 120 τ.μ. στη Σεούλ, με τοπικό συνεργάτη franchise. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ελέγχει δίκτυο 53 καταστημάτων διεθνώς, 9 εκ των οποίων βρίσκονται στην Κίνα. Η κινεζική αγορά εξάλλου συνιστά το μεγάλο ατού της ελληνικής εταιρείας, καθώς εκεί υπάρχουν σαφή περιθώρια περαιτέρω επέκτασης.

Ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά δίνει από την πλευρά της η γερμανική αλυσίδα Praktiker, καθώς άνοιξε την προηγούμενη εβδομάδα το 14ο σημείο της στη χώρα μας, στην πόλη της Αλεξανδρούπολης. Πρόκειται για επένδυση συνολικού ύψους 3,5 εκατ. ευρώ που δημιουργεί 50 νέες θέσεις εργασίας. Επόμενος σταθμός είναι το εμπορικό κέντρο Smart Park, στην περιοχή Γιαλού στα Σπάτα, όπου προγραμματίζεται η λειτουργία ενός ακόμη καταστήματος, ενώ στο στόχαστρο της διοίκησης της Praktiker Hellas περιλαμβάνεται και η Θεσσαλονίκη για τη δημιουργία ενός δεύτερου καταστήματος στην πόλη σε επόμενη φάση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία, η οποία πέρυσι συμπλήρωσε 20 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 13 εκατ. ευρώ τη διετία 2010-2011, ενώ μόλις τον προηγούμενο μήνα εγκαινίασε το ηλεκτρονικό της κατάστημα, στην ιστοσελίδα της www.praktiker.gr. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις της το 2011 υποχώρησαν σε μονοψήφιο ποσοστό, στη βάση της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, ενώ η εταιρεία τερμάτισε την παρουσία της στη γειτονική αγορά της Αλβανίας, όπου είχε εισέλθει το 2009 λειτουργώντας ένα κατάστημα, κρίνοντας μη αποδοτική της δραστηριότητά της στη γειτονική αγορά.

Την αγορά της Τουρκίας διερευνά από την πλευρά της η διοίκηση της εταιρείας Βαρβέρης-Moda Bagno. Η εισηγμένη λειτουργεί ήδη ένα κατάστημα στην Κωνσταντινούπολη, πέραν των 7 καταστημάτων Interni που λειτουργούν στη χώρα μας. Τα μηνύματα από την τουρκική αγορά είναι τόσο θετικά που εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων ως αντιστάθμισμα στην κάμψη του εγχώριου τζίρου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρηματίες της αγοράς εκφράζουν στην «Κ» την απαισιοδοξία τους από την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να δοθεί κάποιο σήμα ελπίδας από την Πολιτεία σε κάποια φάση, καθώς μοιάζει να έχουμε εισέλθει σε αδιέξοδο τούνελ. Η δεινή κατάσταση της αγοράς αντικατοπτρίζεται και στα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας. Ο κύκλος εργασιών στον κλάδο επίπλου υποχώρησε 21,8% το 2011, έναντι του 2010, σε συνέχεια κάμψης κατά 18,7% έναντι του 2009, ενώ η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε κατά 20,9% το 2011 και κατά 44% τον Ιανουάριο έναντι του Δεκεμβρίου.


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger