26/3/12

Κλάδος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών: ακόμη -20% το 2011 η Ελληνική αγορά

Περαιτέρω πτώση κατά 19,3% στα 2,3 δισ.ευρώ παρουσίασε το 2011 η εγχώρια αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της GfK, οδηγώντας μεγάλο μέρος της λιανικής του κλάδου αντιμέτωπο με σοβαρά προβλήματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK το δ’ τρίμηνο του 2011, η αγορά υποχώρησε στα 600 εκατ. ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 16,1% έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2010.

Συγκριτικά το δ’ τρίμηνο της χρονιάς παρουσίασε μικρή επιδείνωση σε σχέση με το γ’ τρίμηνο, αλλά εμφανίστηκε ελαφρώς βελτιωμένο έναντι του πρώτου μισού του 2011.

Την μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων εμφάνισε η κατηγορία των consumer electronics κατά 24,4% ενώ την μικρότερη η κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών συσκευών, οι οποίες σε επίπεδο αξίας υποχώρησαν κατά 11,6%.

Πέρα από την καταφανή πτώση της ζήτησης, στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών πραγματοποιούνται ανακατατάξεις μεριδίων (ήδη την 3η θέση μετά τους πολυεθνικούς Κωτσόβολος και Media Markt, κατέλαβε η Electronet, υποσκελίζοντας την ελληνική αλυσίδα Ηλεκτρονική Αθηνών), ενώ στο σύνολο τους τα λιανικά δίκτυα προχωρούν σε μείωση δικτύου ή πάγωμα επεκτάσεων.


Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η Electronet, αν και κατάφερε το 2011 να βελτιώσει τα μερίδια αγοράς σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες ηλεκτρικών ειδών, δεν παρουσίασε αύξηση τζίρου, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα σε φθηνότερες λύσεις.

Συνολικά, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας διαμορφώθηκε στα 74 εκατ. ευρώ μειωμένος κατά 14%.

Ζημιές παρουσίασε και στο α’ εξάμηνο της χρήσης 2011-2012 η Ηλεκτρονική Αθηνών, η οποία προχώρησε την προηγούμενη χρονιά σε αναδιάρθρωση δικτύου κλείνοντας 6 σημεία, σε σημαντικές περικοπές κόστους αλλά και σε ΑΜΚ για να ενισχύσει τα ίδια κεφάλαια της.

Στο εξάμηνο πού έληξε στις 31/12/2011, οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν στα 58,6 εκατ. ευρώ από 78,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Η ζημία προ φόρων ανήλθε σε 3,8 εκατ. ευρώ, ενώ η ζημία μετά φορών ανήλθε στα 3,6 εκατ. ευρώ ελαφρώς αυξημένη έναντι των 3,4 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σε περιορισμό δικτύου ωστόσο και στην κατάργηση του εμπορικού σήματος Saturn έχει προχωρήσει και ο πολυεθνικός παίκτης Media Markt. Την κίνηση αυτή η διοίκηση είχε χαρακτηρίσει ως προσπάθεια περιορισμού των ζημιών.

H αναδιάρθρωση της παρουσίας του ομίλου Media Markt στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη διοίκηση της, δεν σηματοδοτεί απόσυρση, ενώ υποστήριξε ότι η μητρική γερμανική Metro Group καλύπτει τις ανάγκες της εγχώριας θυγατρικής.

Σημειώνεται ότι το οικονομικό έτος 2010 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος) σε ενοποιημένη βάση τα καταστήματα Media Markt και Saturn παρουσίασαν κύκλο εργασιών της τάξης των 246 εκατ. ευρώ και ζημιές 14 εκατ. ευρώ.

Η κάλυψη των ζημιών και η χρηματοδότηση των καταστημάτων γίνεται απευθείας με ρευστότητα που προσφέρει η μητρική Metro Group, καθώς η χρηματοδότηση γίνεται μέσω εσωτερικού δανεισμού (από τη μητρική προς τις θυγατρικές), διαδικασία που εξυπηρετεί το μοντέλο ανάπτυξης τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger