28/3/12

Ποιές χώρες παρουσιάζουν ζήτηση και αύξηση εισαγωγών για ελληνικά προϊόντα!

Σημαντικές ανακατατάξεις στη σύνθεση του εξαγωγικού προτύπου της χώρας, τόσο ποιοτικά, όσο και γεωγραφικά, έφερε το 2011 για τις ελληνικές εξαγωγές, ειδικά σε ότι αφορά τα 100 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα και τις 100 κυριότερες αγορές.

Συγκεκριμένα, ανακατατάξεις σημειώθηκαν στις πρώτες δέκα θέσεις των σημαντικότερων εξαγωγικών αγορών της Ελλάδας. Η Ιταλία αναδεικνύεται για το 2011 ο κυριότερος πελάτης των ελληνικών προϊόντων, ξεπερνώντας για δεύτερη φορά μεταπολεμικά τη Γερμανία (η πρώτη φορά ήταν το 2008). Στην τρίτη θέση στη σειρά κατάταξης ανέρχεται η Τουρκία από την 6η το 2010, υποσκελίζοντας την Κύπρο που ακολουθεί στην 4η θέση (από 3η το 2010) και τη Βουλγαρία που βρίσκεται πλέον στην 6η θέση (από 4η το 2010). Στην 5η θέση ανέρχονται οι Εφοδιασμοί Πλοίων με Τρίτες Χώρες σημειώνοντας σημαντικό άλμα στη σειρά κατάταξης από τη 13η θέση το 2010. Οι ΗΠΑ παρέμειναν στην 7η θέση, ενώ στην 8η υποχώρησε το Ηνωμένο Βασίλειο (από την 5η το 2010). Την 9η θέση κατέλαβε η Γαλλία (8η το 2010) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Ρουμανία η οποία υποχώρησε από την 9η θέση το 2010. Οι ανακατατάξεις αυτές καταγράφονται αναλυτικότερα στους πίνακες 3, 4 και 5.

Συνολικά, προκύπτουν εμπορικές συναλλαγές (εισαγωγές και εξαγωγές) της Ελλάδας με 217 χώρες του κόσμου. Σε ότι αφορά τα 100 πιο εξαγώγιμα ελληνικά προϊόντα, με βάση την πενταψήφια ανάλυση, προκύπτει "ανανέωση" της σχετικής κατάταξης, με την είσοδο 15 νέων προϊόντων, κυρίως από τους κλάδους των δομικών υλικών, των μηχανημάτων-συσκευών, λιπασμάτων, αλλά και των τροφίμων-ποτών (φράουλες, καπνιστά ψάρια, νερά).

Αναλυτικότερα η πορεία των ελληνικών εξαγωγών παρουσιάζει την ακόλουθη εικόνα.

Οι εξελίξεις κατά γεωγραφικές περιοχές και χώρες

Σε σχέση με το 2010, στην κατάταξη των 100 κυριότερων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα προκύπτουν 7 νέες είσοδοι για τις χώρες: Τόγκο (απευθείας στην 61η θέση, με 28,7 εκ. ευρώ), Αργεντινή (63η, με 27,1 εκ. ευρώ), Νήσοι Φάλκλαντ (73η θέση, με 17,4 εκ. ευρώ), Μπενίν (74η θέση, με 16,4 εκ. ευρώ), Μπαγκλαντές (84η θέση, με 8,6 εκ. ευρώ), Περού (94η θέση, με 6,4 εκ. ευρώ) και Αγία Ελένη (98η θέση, με 5,6 εκ. ευρώ).

Αντίθετα, εκτός της κατάταξης των 100 πρώτων αγορών, βρέθηκαν χώρες όπως: Μπαχρέιν, Μπαχάμες, Καμερούν, Ουρουγουάη, Βιετνάμ, Φιλιππίνες και Σουρινάμ.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις εξαγωγών καταγράφονται σε ποσοστιαία βάση για χώρες όπως: το Ουζμπεκιστάν (1044%, στα μόλις 7,9 εκ. ευρώ), η Αργεντινή (645%), η Σιγκαπούρη (470,6%), η Γεωργία (434,1%), η Σ. Αραβία (145%), η Ν. Κορέα (143%), τα Ην. Αρ. Εμιράτα (123,9%), η Συρία (109,8%), η Τουρκία (104,2%), η Κίνα (81,9%), οι ΗΠΑ (81%), η Ουκρανία (75,7%), η Βραζιλία (72,4%), το Ισραήλ (67,1%) και η Αίγυπτος (65,9%).

Πτωτικά κινήθηκαν οι εξαγωγές της Ελλάδας, μόλις σε 23 χώρες του κόσμου και συγκεκριμένα: Ιορδανία (-49,2%), Νίγηρας (-48%), Μπαχρέιν (-47%), Φιλιππίνες (-40%), Ισλανδία (-35,7%), Μεξικό (-32%), Μπαχάμες (-31%), Καζακστάν (-28%), Λιβύη (-23%), Αζερμπαϊτζάν (-18,3%), Ιράκ (-17,2%), Κατάρ (-16%), Ελβετία (-16%), Μαρόκο (-14,5%), Ινδία (-12,9%), Ιρλανδία (-11,2%), Λευκορωσία (-8,2%), Σουηδία (-6,2%), Λετονία (-4,6%), Νοτ. Αφρική (-4%), Ιαπωνία (-3,2%), Γερμανία (-2%) και Ρουμανία (-1%).

Πιο αναλυτικά, η αξία των ελληνικών εξαγωγών στο 2011 αυξήθηκε κατά 37% (σε 22.451 εκ. ευρώ, έναντι 16.391,8 εκ. ευρώ στο 2010). Η σημαντική ανοδική πορεία τους οφείλεται στη γενικευμένη αύξηση της αξίας των εξαγωγών προς όλες τις γεωγραφικές περιοχές κυρίως προς τον "ανεπτυγμένο κόσμο", αλλά και προς τις παραδοσιακά σημαντικότερες εξαγωγικές αγορές της χώρας μας.

Συγκεκριμένα οι εξαγωγές προς τις χώρες του ΟΟΣΑ συνολικά κατά το 2011, αυξήθηκαν κατά 23,1% (σε 11.523,2 εκ. ευρώ έναντι 9.360,4 εκ. ευρώ στο 2010), και απορρόφησαν πάνω από το μισό (51,3%) των ελληνικών εξαγωγών. Ειδικότερα, οι εξαγωγές προς τις χώρες της Ε.Ε.(15) αυξήθηκαν κατά 9,1% (σε 7.401,1 εκ. ευρώ από 6.784,6 εκ. ευρώ), της Ε.Ε.(25) κατά 10,6% (σε 9.544,9 εκ. ευρώ από 8.626,9 εκ. ευρώ), και κατά 10,6% προς την Ε.Ε.(27) (σε 11.380,6 εκ. ευρώ από 10.288,9 εκ. ευρώ).

Η αύξηση της αξίας των ελληνικών εξαγωγών προς την Ε.Ε.(15) οφείλεται στην αύξηση των εξαγωγών προς όλες τις χώρες της περιοχής με εξαίρεση τη μείωση των εξαγωγών προς τη Γερμανία κατά -2% (σε 1.763,5 εκ. ευρώ από 1.798,8 εκ. ευρώ), τη Σουηδία κατά -6,2% αλλά και προς τις χαμηλές σε αξία εξαγωγές προς την Ιρλανδία που μειώθηκαν κατά -11,2%. Σημαντικότερη ήταν η αύξηση προς την Ιταλία κατά 20% (σε 2.123,8 εκ. ευρώ από 1.770,4 εκ. ευρώ το 2010), την Ολλανδία κατά 18,6% (σε 458,2 εκ. ευρώ από 386,5 εκ. ευρώ) και την Ισπανία κατά 17,9% (σε 459,7 εκ. ευρώ από 390 εκ. ευρώ)

Ως προς τις χώρες της νέας διεύρυνσης οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 16,4% (σε 2.143,9 εκ. ευρώ από 1.842,2 εκ. ευρώ). Σημαντικότερη ήταν η αύξηση (15,8%) προς την Κύπρο (σε 1.367,7 εκ. ευρώ από 1.181,3 εκ. ευρώ), την τέταρτη εξαγωγική αγορά της χώρας μας στο 2011, με ποσοστό συμμετοχής 63,8% στο σύνολο των εξαγωγών προς τις 10 αυτές χώρες και 7,2% στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών. Ακολουθούν με σημαντική άνοδο η Σλοβενία προς την οποία οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 57,4% (σε 143,1 εκ. ευρώ από 91 εκ. ευρώ) και η Μάλτα κατά 60,2% (σε 57,3 εκ. ευρώ από 35,8 εκ. ευρώ). Σημειώνεται ότι αυξημένες εξαγωγές για το 2011 καταγράφονται για το σύνολο των χωρών της νέας διεύρυνσης, με μοναδική εξαίρεση τις πολύ χαμηλές εξαγωγές προς τη Λετονία που μειώθηκαν κατά -4,6%.

Πολύ μεγάλη άνοδο εμφανίζουν οι εξαγωγές προς την Β.Αμερική, αφού αυξήθηκαν το 2011 κατά 67,6% (σε 1.434,5 εκ. ευρώ έναντι 855,7 εκ. ευρώ το 2010). Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στην εντυπωσιακή ανάκαμψη των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ (81%), που απορρόφησαν το 83% των εξαγωγών προς τη συγκεκριμένη περιοχή και είναι στην 7η θέση των σημαντικότερων εξαγωγικών αγορών της Ελλάδας. Μάλιστα, η αύξηση των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ (σε 1.191,8 εκ. ευρώ έναντι 658,6 εκ. ευρώ το 2010) κατά 533,2 εκ. ευρώ είναι η δεύτερη -σε απόλυτους αριθμούς- μεγαλύτερη αύξηση μετά από αυτή προς την Τουρκία, σε σχέση με όλες τις εξαγωγικές αγορές κατά το 2011. Σημαντική άνοδος παρατηρείται και προς τον Καναδά (σε 171,4 εκ. ευρώ από 92,3 εκ. ευρώ ή 85,8%) η οποία υπερκαλύπτει και τη μείωση των εξαγωγών προς το Μεξικό κατά -32% (σε 71,3 εκ. ευρώ από 104,8 εκ. ευρώ).

Προς τις "άλλες ανεπτυγμένες χώρες" οι χαμηλές σε αξία εξαγωγές αυξήθηκαν συνολικά κατά 10,2% (σε 149,8 εκ. ευρώ από 135,9 εκ. ευρώ). Συγκεκριμένα αυξήθηκαν κατά 10,6% προς την Αυστραλία (σε 100,8 εκ. ευρώ από 91,1 εκ. ευρώ) και τη Νέα Ζηλανδία κατά 51,1% (σε 15,7 εκ. ευρώ από 10,4 εκ. ευρώ), ενώ μειώθηκαν προς την Ιαπωνία κατά -3,2% (σε 33,3 εκ. ευρώ από 34,4 εκ. ευρώ)

Όσον αφορά στις "υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ" η μεγάλη αύξηση κατά 83,1% (σε 1.919,6 εκ. ευρώ από 1.048,7 εκ. ευρώ), οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στον υπερδιπλασιασμό (104,2%) των εξαγωγών προς την Τουρκία (σε 1.752,3 εκ. ευρώ από 858,2 εκ. ευρώ), η οποία πλέον αποτελεί την 3η σημαντικότερη εξαγωγική αγορά της Ελλάδας για το 2011. Προς τις άλλες τρεις χώρες της περιοχής αυξημένες ήταν οι εξαγωγές προς τη Νορβηγία κατά 12,7% (σε 30,6 εκ. ευρώ από 27,2 εκ. ευρώ), ενώ μειωμένες ήταν οι εξαγωγές προς την Ελβετία κατά -16% (σε 135,5 εκ. ευρώ από 161,4 εκ. ευρώ) και οι πολύ χαμηλές σε αξία εξαγωγές προς την Ισλανδία κατά -35,7% (σε 1,2 εκ. ευρώ από 1,8 εκ. ευρώ).

Η σημαντική αύξηση (20,9%) των εξαγωγών προς τα Βαλκάνια (σε 3.325,4 εκ. ευρώ από 2.751,2 εκ. ευρώ), οφείλεται κυρίως στην κατά 17% αύξηση των εξαγωγών προς τη Βουλγαρία (σε 1.239,2 εκ. ευρώ από 1.059,6 εκ. ευρώ), την κατά 61,4% αύξηση προς την ΠΓΔΜ (σε 527,6 εκ. ευρώ από 327 εκ. ευρώ) και την κατά 54,5% αύξηση προς τη Σερβία-Μαυροβούνιο-Κόσσοβο (σε 417,8 εκ. ευρώ από 270,4 εκ. ευρώ). Ενισχυμένες επίσης ήταν οι εξαγωγές προς την Αλβανία (σε 425,8 εκ. ευρώ από 394,3 εκ. ευρώ) κατά 8%, προς την Κροατία κατά 27,2% (σε 67,1 εκ. ευρώ από 52,8 εκ. ευρώ) και προς τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη κατά 14,9% (σε 51,3 εκ. ευρώ από 44,7 εκ. ευρώ). Οι εξαγωγές προς τη Ρουμανία, η οποία αποτελεί τη 2η εξαγωγική αγορά της Ελλάδας στην περιοχή των Βαλκανίων, παρουσίασαν οριακή μείωση κατά -1% (σε 596,5 εκ. ευρώ από 602,5 εκ. ευρώ).

Οι εξαγωγές προς την Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών (ΚΑΚ) αυξήθηκαν σημαντικά κατά 41,2% συνολικά (σε 662,6 εκ. ευρώ από 469,3 εκ. ευρώ), με σημαντικότερη την αύξηση των εξαγωγών προς τη Ρωσία, που είναι και ο βασικότερος πελάτης μας στην περιοχή, κατά 22,5% (σε 394,3 εκ. ευρώ από 321,8 εκ. ευρώ), αλλά και τις αυξήσεις προς την Ουκρανία κατά 75,7% (σε 116 εκ. ευρώ από 66 εκ. ευρώ), τη Γεωργία κατά 434,1% (σε 74,4 εκ. ευρώ από 13,9 εκ. ευρώ) και τη Μολδαβία κατά 30% (σε 37,5 εκ. ευρώ από 28,9 εκ. ευρώ). Από τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής, προς τις οποίες παρατηρούνται χαμηλές σε αξία εξαγωγές, ανοδικές είναι οι τάσεις προς την Αρμενία κατά 4,6% (στα 9,4 εκ. ευρώ) και προς το Ουζμπεκιστάν κατά 1044% (στα 7,9 εκ. ευρώ), ενώ μειωμένες είναι οι εξαγωγές προς τη Λευκορωσία (στα 7,9 εκ. ευρώ) κατά -8,2%, προς το Αζερμπαϊτζάν (στα 7,9 εκ. ευρώ) κατά -18,3% και προς το Καζακστάν (στα 7 εκ. ευρώ) κατά -28%. Τέλος, ελάχιστες είναι οι εξαγωγές που πραγματοποιήθηκαν προς την Κιργιζία και το Τουρκμενιστάν (από 0,2 εκ. ευρώ για κάθε μία) και μηδενικές προς το Τατζικιστάν (0,003 εκ. ευρώ).

Συνολικά προς την περιοχή της Μ.Ανατολής & Β.Αφρικής καταγράφεται μεγάλη αύξηση των εξαγωγών κατά 63,9% (σε 2.066,9 εκ. ευρώ από 1.261,1 εκ. ευρώ). Η σημαντικότερη αύξηση παρατηρήθηκε προς τους κυριότερους πελάτες μας στην περιοχή με εξαίρεση τη Λιβύη, οι εξαγωγές προς την οποία εμφανίζουν μείωση κατά -23% (σε 124,2 εκ. ευρώ από 161,4 εκ. ευρώ). Αναλυτικότερα, οι εξαγωγές προς τα Ην.Αρ.Εμιράτα παρουσιάζουν υπερδιπλασιασμό (κατά 123,9%, σε 379,8 εκ. ευρώ από 169,6 εκ. ευρώ) και πλέον αποτελούν την 1η εξαγωγική αγορά στη συγκεκριμένη περιοχή. Ακολουθούν η Αλγερία (στα 355,1 εκ. ευρώ από 215 εκ. ευρώ ή αύξηση κατά 65,2%), η Αίγυπτος (στα 346,1 εκ. ευρώ από 208,7 εκ. ευρώ ή αύξηση 65,9%), η Σ.Αραβία (στα 228,4 εκ. ευρώ από 93,2 εκ. ευρώ ή αύξηση 145%), το Ισραήλ (στα 200,8 εκ. ευρώ από 120,1 εκ. ευρώ ή αύξηση 67,1%), την Τυνησία (στα 74,4 εκ. ευρώ από 59,9 εκ. ευρώ ή αύξηση 24,2%), καθώς και η Συρία (στα 61,7 εκ. ευρώ από 29,4 εκ. ευρώ ή αύξηση 109,8%).

Όσον αφορά στις υπόλοιπες χώρες της περιοχής, ενισχυμένες εμφανίζονται οι χαμηλότερες σε αξία εξαγωγές προς το Ιράν (κατά 15%, στα 23,6 εκ. ευρώ), προς το Κουβέιτ (κατά 22,6%, στα 10,9 εκ. ευρώ) και προς το Ομάν (κατά 61,4%, στα 5,4 εκ. ευρώ). Αμετάβλητες παρέμειναν οι εξαγωγές προς την Υεμένη (στα 8,1 εκ. ευρώ), ενώ αξιοσημείωτες μειώσεις στην αξία των εξαγωγών παρατηρούνται προς το Μαρόκο κατά -14,5% (σε 44,3 εκ. ευρώ από 51,8 εκ. ευρώ), την Ιορδανία κατά -49,2% (σε 19,2 εκ. ευρώ από 37,8 εκ. ευρώ), το Ιράκ κατά -17,2% (σε 18,8 εκ. ευρώ από 22,7 εκ. ευρώ), το Κατάρ κατά -16% (σε 8,6 εκ. ευρώ από 10,3 εκ. ευρώ) και το Μπαχρέιν κατά -47% (σε 5,3 εκ. ευρώ από 10,1 εκ. ευρώ).

Αυξημένες (κατά 18,9%) ήταν οι μικρής αξίας εξαγωγές προς τις χώρες της Αφρικής που έφθασαν μόλις τα 135,9 εκ. ευρώ έναντι 114,3 εκ. ευρώ στο 2010. Η αύξηση που καταγράφεται οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ανάκαμψη (+38%) των εξαγωγών προς τη Νιγηρία (σε 77,3 εκ. ευρώ από 56 εκ. ευρώ) που απορροφά πάνω από το 50% των συνολικών εξαγωγών προς την περιοχή. Μειωμένες ήταν οι εξαγωγές προς το δεύτερο μεγαλύτερο πελάτη των ελληνικών στην περιοχή, τη Δημ.Νοτ.Αφρικής (κατά -4% σε 28 εκ. ευρώ από 29,1 εκ. ευρώ) αλλά και προς το Νίγηρα (κατά -48% σε 7 εκ. ευρώ από 13,5 εκ. ευρώ). Προς τις υπόλοιπες χώρες οι εξαγωγές ήταν μεν αυξημένες αλλά η αξία τους κυμάνθηκε σε χαμηλά επίπεδα, μεταξύ 5,6 εκ. ευρώ (Μαυριτανία) και 0,2 εκ. ευρώ (Γκαμπόν).

Ο τριπλασιασμός των εξαγωγών προς την Ν.Α.Ασία (στα 811 εκ. ευρώ έναντι 273,6 εκ. ευρώ το 2010) οφείλεται κυρίως στην εντυπωσιακή αύξηση των εξαγωγών προς τη Σιγκαπούρη κατά 470,6% (στα 587,2 εκ. ευρώ από 102,9 εκ. ευρώ), η οποία πλέον κατατάσσεται στην 11η θέση των σημαντικότερων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα, έχοντας μάλιστα και τη μεγαλύτερη άνοδο στην κατάταξη (ήταν στην 33η θέση το 2010). Από τις υπόλοιπες χώρες ξεχωρίζουν οι μεγάλες αυξήσεις των εξαγωγών προς τη Ν.Κορέα (κατά 143% στα 76,3 εκ. ευρώ από 31,4 εκ. ευρώ) και προς το Χονγκ Κονγκ (κατά 30% στα 62,1 εκ. ευρώ από 47,8 εκ. ευρώ), η αύξηση που σημειώνουν οι εξαγωγές προς την Ινδονησία (κατά 6,1% στα 50,4 εκ. ευρώ από 47,5 εκ. ευρώ) αλλά και η αξιοσημείωτη μείωση των εξαγωγών προς την Ταϊλάνδη (κατά -29,2% στα 18,5 εκ. ευρώ από 26,1 εκ. ευρώ). Οι χώρες με τη χαμηλότερη αξία εξαγωγών στη συγκεκριμένη περιοχή εμφανίζουν είτε στασιμότητα, η Ταϊβάν (στα 13,9 εκ. ευρώ από 13,3 εκ. ευρώ) είτε μείωση, οι Φιλιππίνες (στα 2,8 εκ. ευρώ από 4,7 εκ. ευρώ).

Προς τη Λατινική Αμερική οι μικρής αξίας εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 76,6% (σε 97,7 εκ. ευρώ από 55,3 εκ. ευρώ), λόγω της αύξησης που παρατηρείται στις εξαγωγές προς τη Βραζιλία κατά 72,4% (στα 34,1 εκ. ευρώ από 19,8 εκ. ευρώ), την Αργεντινή κατά 645% (στα 27,1 εκ. ευρώ από 3,6 εκ. ευρώ) και στον Παναμά κατά 39% (στα 22,8 εκ. ευρώ από 16,4 εκ. ευρώ). Οι τρεις αυτές αγορές απορροφούν το 86% των εξαγωγών προς τη συγκεκριμένη περιοχή. Από τις υπόλοιπες χώρες με χαμηλή αξία εξαγωγών, παρατηρείται μείωση για το 2011 μόνο προς τις Μπαχάμες κατά -30,7% (στα 5,3 εκ. ευρώ από 7,7 εκ. ευρώ)

Τέλος, προς την Ινδία οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά -12,9% (στα 53,6 εκ. ευρώ από 61,5 εκ. ευρώ) ενώ προς την Κίνα σημείωσαν μεγάλη άνοδο κατά 81,9% (στα 288,3 εκ. ευρώ από 158,5 εκ. ευρώ).

Όσον αφορά στις εισαγωγές παρουσιάζεται μείωση κατά -10%. Η αξία τους στο 2011 διαμορφώθηκε σε 43.272,6 εκ. ευρώ έναντι 48.106,6 εκ. ευρώ το 2010. Η υποχώρηση αυτή οφείλεται στη μείωση των εισαγωγών από τις περισσότερες γεωγραφικές περιοχές και κατά κύριο λόγο από τον ανεπτυγμένο κόσμο που καλύπτει περίπου το 60% των συνολικών εισαγωγών μας. Αναλυτικότερα η οι ελληνικές εισαγωγές από τις 29 χώρες του ΟΟΣΑ μειώθηκαν κατά -13,9% (σε 24.469,9 εκ. ευρώ από 28.412,5 εκ. ευρώ), από την ΕΕ(15) κατά -10,2% (σε 19.350,5 από 21.556,3 εκ. ευρώ), την ΕΕ(25) κατά -9,1% (σε 21.148,3 εκ. ευρώ από 23.254,2 εκ. ευρώ) και την ΕΕ(27) κατά -7,7% (σε 22.779,4 εκ. ευρώ από 24.667,3 εκ. ευρώ). Μειωμένες επίσης ήταν οι εισαγωγές από τη Β.Αμερική κατά -28,1% (σε 941,5 εκ. ευρώ από 1.309,8 εκ. ευρώ), τις υπόλοιπες χώρες ΟΟΣΑ κατά -13,8% (σε 1.851,5 εκ. ευρώ από 2.146,9 εκ. ευρώ), τις άλλες ανεπτυγμένες χώρες κατά -36,7% (σε 386,9 εκ. ευρώ από 611,2 εκ. ευρώ), την Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών (ΚΑΕ) κατά -14,1% (σε 5.259,4 εκ. ευρώ από 6.125,3 εκ. ευρώ), τις χώρες της Αφρικής κατά -2,7% (σε 122,4 εκ. ευρώ από 125,9 εκ. ευρώ), τη Ν.Α.Ασία κατά -36,3% (σε 1.533,3 εκ. ευρώ από 2.406,3 εκ. ευρώ), τη Λατινική Αμερική κατά -53% (σε 367 εκ. ευρώ από 781 εκ. ευρώ) και την Κίνα κατά -12,2% (σε 2.525,3 εκ. ευρώ από 2.875,7 εκ. ευρώ).

Αντίθετα, οι εισαγωγές αυξήθηκαν από τις χώρες της νέας διεύρυνσης της Ε.Ε. κατά 5,9% (σε 1.797,9 εκ. ευρώ από 1.697,9 εκ. ευρώ), τα Βαλκάνια κατά 9,3% (σε 2.166 εκ. ευρώ από 1.981 εκ. ευρώ), τη Μ.Ανατολή & Β.Αφρική κατά 6,2% (σε 5.745 από 5.409 εκ. ευρώ), την Ινδία κατά 25,2% (σε 545 εκ. ευρώ από 436 εκ. ευρώ) και τις Λοιπές Χώρες κατά 5,6% (σε 681 εκ. ευρώ από 645 εκ. ευρώ).

Η αύξηση της αξίας των εξαγωγών (37%) σε συνδυασμό με την υποχώρηση των εισαγωγών (-10%) είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος κατά 10,9 δις ευρώ (σε 20,8 δις ευρώ το 2011 έναντι 31,7 δις ευρώ το 2010).

Συνολικά, προκύπτουν εμπορικές συναλλαγές (εισαγωγές και εξαγωγές) της Ελλάδας με 217 χώρες του κόσμου.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger