22/2/12

Πτωτική η ελληνική αγορά άμεσης κατανάλωσης με αλυσιδωτές συνέπειες στην οικονομία!

Τον μαρασμό στον οποίο έχει οδηγηθεί το δίκτυο της άμεσης κατανάλωσης (εστιατόρια, μπαρ, καφετέριες, μικρά σημεία πώλησης και ψιλικατζίδικα) λόγω της φοροκαταιγίδας, της αύξησης του ΦΠΑ και της μείωσης της κατανάλωσης έδειξαν τα αποτελέσματα που ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα η Coca Cola 3E και η Heineken.

Χαρακτηριστική είναι η επεξήγηση που δίνει η Coca Cola 3E για την πτώση του όγκου των πωλήσεών της στην Ελλάδα κατά 28% στο δ΄ τρίμηνο και κατά 12% σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρεία, αυτό οφείλεται στον αντίκτυπο των τελευταίων μέτρων λιτότητας, στην αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% τον Σεπτέμβριο του 2011, αλλά και στη μείωση του αριθμού των καταστημάτων λιανικής.

Για την πορεία αυτή είχε προϊδεάσει ήδη από τον περασμένο Αύγουστο ο Σύνδεσμος Επώνυμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (Σ.ΕΠ.Ο.Α.), και όχι μόνο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, μόνο τον Ιανουάριο 1.500 καταστήματα από το δίκτυο της άμεσης (επιτόπιας) κατανάλωσης αναγκάστηκαν να κατεβάσουν ρολά.

Τα αρνητικά στοιχεία του Ιανουαρίου για την πορεία του συγκεκριμένου δικτύου δεν είναι και τα μοναδικά, αφού καθ’ όλη τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς 13.000 σημεία επί συνόλου 130.000, ήτοι ποσοστό 10%, έβαλαν λουκέτο.


Αυτή η εξέλιξη, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι παράγοντες, θα φέρει ντόμινο αρνητικών εξελίξεων σε σειρά κλάδων αλλά και στην απασχόληση. Και αυτό γιατί τα προϊόντα της Coca Cola 3E δεν είναι τα μοναδικά που διακινούνται μέσω του συγκεκριμένου δικτύου. Μπίρες, καφές, ποτά, σοκολάτες, κρουασάν, κρέας, κρασί, κ.ά. είναι ορισμένα μόνο από τα προϊόντα της βιομηχανίας που πωλούνται μέσω του δικτύου άμεσης κατανάλωσης.

Αυτές οι πωλήσεις σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων είναι σημαντικότερες σε σχέση με αυτές που πραγματοποιούν οι συγκεκριμένες βιομηχανίες μέσω του δικτύου των σούπερ μάρκετ.

Επιπροσθέτως, το συγκεκριμένο δίκτυο, και δη τα μικρά συνοικιακά σημεία πώλησης, κατά βάση οικογενειακές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τα οποία αποτελούν κομμάτι της εμπορικής - επιχειρηματικής ιστορίας του τόπου, εξακολουθεί να είναι ένας από τους καλοπληρωτές της βιομηχανίας.

Εν αντιθέσει με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, μερικές εκ των οποίων πληρώνουν με καθυστέρηση μηνών, τα μικρά σημεία, τα μπαρ, τα καταστήματα μαζικής εστίασης, τα εστιατόρια κ.ά. εξακολουθούν να πληρώνουν, αν όχι την ίδια μέρα, σίγουρα πιο σύντομα από ό,τι το μεγάλο λιανεμπόριο, αιμοδοτώντας με ζεστό χρήμα την αγορά.

Εν τω μεταξύ, σήμερα το πρωί, η ΓΣΕΒΕΕ, σε συνεργασία με την MARC, θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας για την κατάσταση στις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, στους κλάδους της μεταποίησης, του εμπορίου και των υπηρεσιών, που αποτελούν το 99,6% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

euro2day.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger