11/12/11

EDITORIAL: η τριπλέτα της ευτυχίας... για τις νέες επιχειρήσεις!

Τρία είναι τα βασικά συστατικά που χρειάζονται οι νέες επιχειρήσεις για να μπορέσουν να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν. Αυτά καθίστανται ακόμη πιο σημαντικά σε εποχή κρίσης, όπως είναι αυτή που διανύουμε στην Ελλάδα.

Η έλλειψη ενός από τα παρακάτω τρία συστατικά αρκεί για να διαταραχθεί η αλυσίδα της επιχειρηματικότητας, που τόσο χρειάζεται η χώρα.

ΤΑ 3 ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ
1. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: όταν λέμε περιβάλλον εννοούμε το γενικότερο περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιείται μια επιχείρηση. Αφορά το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον. Σε μια προέκταση των παρακάτω θεωρούμε και το φορολογικό και νομικό περιβάλλον της επιχείρησης. Ο λόγος είναι προφανής: για να ιδρυθεί μια νέα επιχείρηση ή να αναπτυχθεί μια ήδη υπάρχουσα επιχείρηση, ο επιχειρηματίας πρέπει να γνωρίζει μερικές από τις βασικές μεταβλητές του περιβάλλοντος, δηλαδή εκείνους τους τομείς που επιδρούν στην καθημερινότητά του και του επιτρέπουν (ή τον αποτρέπουν) να αναπτυχθεί. Ένα σταθερό περιβάλλον είναι το ζητούμενο καθώς μέσα στον κυκεώνα της αλλαγής, από τον οποίο χαρακτηρίζεται ο 21ος αιώνας, ο επιχειρηματίας πρέπει (όχι απλά οφείλει) να γνωρίζει τις παραπάνω μεταβλητές για να μπορέσει να οργανώσει την επιχείρησή του με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις μεταβλητές εκείνες που εκ φύσεως πλέον παραμένουν συνεχώς. Aυτό δε σημαίνει εξάλλου οργάνωση στην εποχή μας; Να οργανώνεσαι για αυτά που είναι προβλέψιμα για να μπορείς να επικεντρωθείς σε αυτά που είναι απρόβλεπτα και ευμετάβλητα.

Η εξήγηση για κάθε μια από τις παραπάνω σταθερές μεταβλητές που χρειάζεται μια νέα επιχείρηση δίδεται παρακάτω:
-πολιτικό περιβάλλον: σε αυτό εντάσσεται και το νομικό περιβάλλον. Ο επιχειρηματίας χρειάζεται ένα πολιτικό περιβάλλον με ηρεμία και σταθερότητα στις στρατηγικές και πολιτικές για να μπορέσει να αναπτύξει τη δραστηριότητά του. Συναφές με το παραπάνω είναι και το νομικό πλαίσιο, το οποίο πρέπει να είναι σταθερό για να μπορέσει ο επιχειρηματίας να είναι ακριβής στις προβλέψεις και τις στρατηγικές του για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
-οικονομικό περιβάλλον: σε αυτό εντάσσεται και το φορολογικό περιβάλλον. Η φορολογία είναι το σημαντικότερο θέμα που απασχολεί τον επιχειρηματία. Το πλαίσιο φορολόγησης πρέπει να είναι σταθερό (τουλάχιστον σε επίπεδο 5ετίας) για να μπορεί ο επιχειρηματίας και να ανταποκριθεί στις φορολογικές του υποχρεώσεις και να αναπτύξει τα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησής του.
- Η γραφειοκρατία αποτελεί ακανθώδες ζήτημα και για τους 2 παραπάνω παράγοντες, καθώς κοστίζει σημαντικά και σε χρόνο και σε χρήμα στο νέο επιχειρηματία.


2. ΠΟΡΟΙ: αφορούν τα μέσα που χρησιμοποιεί η επιχείρηση για να πετύχει τους στόχους της (παραγωγή, κέρδος) και δεν αφορούν μόνο το χρηματικό κεφάλαιο και τον εξοπλισμό αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό και την πρόσβαση στην έρευνα και την καινοτομία. Η εύκολη πρόσβαση στους πόρους διευκολύνει την ίδρυση επιχειρήσεων (καταρρίπτοντας τα εμπόδια εισόδου σε μια αγορά) και την ανάπτυξη των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Ουσιαστικά δηλαδή μιλάμε για απελευθέρωση και εύκολη πρόσβαση στην αγορά πρώτων υλών, την αγορά κεφαλαίου (τράπεζες, άλλες πηγές χρηματοδότησης κλπ), στην αγορά εργασίας (απελευθέρωση επαγγελμάτων, για την οποία τόσα ακούμε τον τελευταίο καιρό) και την αγορά γνώσης (συνεργασία με πανεπιστήμια, κέντρα έρευνας και καινοτομίας κλπ).


3. ΚΙΝΗΤΡΑ: στενά συνυφασμένο και με το θέμα των πόρων, το θέμα των κινήτρων αφορά ουσιαστικά την παροχή διευκολύνσεων (ιδίως των νέων επιχειρήσεων / start ups) στις παραπάνω αγορές. Σημαντικότερη ίσως είναι το θέμα της χρηματοδότησης, το οποίο καλώς ή κακώς αποτελεί το εφαλτήριο για να ιδρυθεί και αναπτυχθεί μια νέα μικρή επιχείρηση. Οι επιδοτήσεις μέσω ειδικών προγραμμάτων αποτελούν σωστό μέτρο στη σωστή κατεύθυνση (είτε με τη μορφή επιχορηγήσεων είτε με τη μορφή εγγυήσεων δανείων) αρκεί πάντα να γίνονται με σωστούς όρους και επαφή με την ελληνική επιχειρηματική πραγματικότητα.


Καλή εβδομάδα
11.12.2011

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger