Έρευνα που καταδεικνύει πως τα social media αποτελούν σημαντικό
κομμάτι της ιδιωτικής & επαγγελματικής ζωής, πραγματοποίησε η KPMG.
H
έρευνα που έχει τίτλο "Going Social: How businesses are making the most
of social media", δείχνει ότι ενώ το 70% των οργανισμών σήμερα είναι
ενεργό στα Social Media, οι επιχειρήσεις των αναδυόμενων αγορών, όπως η
Κίνα, η Ινδία και η Βραζιλία χρησιμοποιούν τα Social Media κατά 30%
περισσότερο σε σχέση με τις πιο αναπτυσσόμενες αγορές, όπως το Ηνωμένο
Βασίλειο, η Αυστραλία, η Γερμανία και ο Καναδάς. «Οι αναδυόμενες
αγορές κατέληξαν σύντομα στο συμπέρασμα ότι τα Social Media αποτελούν
μια ευκαιρία για να αντιμετωπίσουν με χαμηλό κόστος τον ανταγωνισμό» αναφέρει ο Malcom Alder, Γενικός Διευθυντής του Digital Economy practice της KPMG στην Αυστραλία.
Η έρευνα της KPMG, στην οποία συμμετείχαν 4.000 στελέχη από
επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι
οργανισμοί τείνουν να υποεκτιμούν τη χρησιμότητα των Sοcial Media. Πιο
συγκεκριμένα, μόλις το 13% των οργανισμών, που δεν έχουν πρόγραμμα για
τα Social Media, θεωρεί ότι η χρήση τους θα είχε θετικά οφέλη, ενώ το
αντίστοιχο ποσοστό από οργανισμούς που έχουν πρόγραμμα και βλέπουν
θετικά οφέλη από τη χρήση τους φτάνει το 80%.
Φαίνεται ότι η πλειοψηφία των επιχειρήσεων χρησιμοποιεί τα Social
Media για να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες, ενώ πάνω από
το 50% επεκτείνουν τη χρήση τους, ώστε να οδηγηθούν σε πιο καινοτόμα
προϊόντα ή ακόμα και για στρατολόγηση στελεχών.
Από την έρευνα, προκύπτει ότι σχεδόν το 90% ανέφερε ότι είχε ευρύτερη
πρόσβαση στη γνώση και μεγαλύτερη ικανοποίηση με τη χρήση τους στο
εργασιακό περιβάλλον και το 80% καλλιέργησε περισσότερο τις σχέσεις με
τους πελάτες, ενισχύοντας το προφίλ του οργανισμού. Η ικανοποίηση των
εργαζομένων και η δέσμευση τους απέναντι στην εταιρεία, επίσης
επηρεάζεται από την δυνατότητα πρόσβασης στα Social Media: 63% των
εργαζομένων σε οργανισμούς με πολιτική ελεύθερης πρόσβασης στα Social
Media, δήλωσαν ότι είναι ικανοποιημένοι με τη δουλειά τους, ενώ το
ποσοστό αυτό σε οργανισμούς που δεν έχουν ελεύθερη πρόσβαση στα Social
Media πέφτει στο 41%. Το 40% αναγνωρίζει κάποιο ρίσκο και μόλις το 20%
δήλωσε ότι είχε αρνητική αντιπροσώπευση η εταιρεία από την χρήση των
Social Media. Η έρευνα αποδεικνύει ότι τα οφέλη από τη χρήση των Social
Media αντισταθμίζουν τα πιθανά ρίσκα. «Αντί να βλέπουμε τα Social
Media σαν ρίσκο, τα στελέχη θα πρέπει να είναι ενημερωμένα και θα πρέπει
να μπορούν να εξισορροπήσουν τα πιθανά ρίσκα από το να κινδυνεύει να
χαθεί η ευκαιρία της μη αξιοποίησης των Social Media» αναφέρει η Sanjaya Krishna, Γενική Διευθύντρια του Digital Economy practice της KPMG στην Αμερική.
H πλειοψηφία των οργανισμών είτε έχουν αναπτύξει μια συγκεκριμένη
πολιτική είτε έχουν θέσει άτυπες συμφωνίες με τους υπαλλήλους τους για
την χρήση των Social Media.
Παράλληλα, η έρευνα της KPMG δείχνει ότι πάνω από το 50% των
οργανισμών προσφέρουν στους υπαλλήλους τους συγκεκριμένη εκπαίδευση στα
Social Media και το 62% έχει αναπτύξει μια συγκεκριμένη πολιτική για τα
Social Media. Παρ' όλα αυτά, πάνω από το 10% των ερωτηθέντων απάντησε
ότι δεν γνώριζε αν η εταιρεία που δουλεύουν έχει μια συγκεκριμένη
πολιτική. Πάντως η πιθανότητα να κάνουν οι υπάλληλοι θετικό σχόλιο για
την εταιρεία στα Social Media αυξάνεται δραματικά όταν έχουν περάσει από
εκπαίδευση για τη χρήση τους.
Από τις απαντήσεις των στελεχών στην έρευνα, φαίνεται επίσης ότι οι
υπάλληλοι έχουν άγνοια για το εάν παρακολουθείται η χρήση των Social
Media στο εργασιακό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, ενώ το 60% των στελεχών
πίστευαν ότι ο οργανισμός παρακολουθούσε τη χρήση των Social Media που
έκαναν, μόνο το 40% των υπαλλήλων γνώριζε εάν αυτό πραγματικά γινόταν.
Όσον αφορά τη στρατηγική των εταιρειών που χρησιμοποιούν τα Social
Media, πάνω από το 60% δήλωσε ότι δουλεύει μεθοδικά για να καθορίσει ένα
συγκεκριμένο πλάνο δράσης προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εταιρείας.
Υπάρχουν ωστόσο ενδείξεις ότι η αύξηση του marketing budget για τα
Social Media θα αυξηθεί μόνο όταν η τεχνολογία γίνει πιο ώριμη και
αποδεκτή. Στα Social Media η επιτυχία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την
ποιότητα των ιδεών και την ανακάλυψη νέων ευκαιριών και όχι τόσο με το
μέγεθος του budget. Και παρόλο που αν διασφαλιζόταν ένα συγκεκριμένο
budget θα υπήρχαν οφέλη,φαίνεται καθαρά ότι οι περισσότεροι οργανισμοί
βλέπουν τα Social Media ως μια λειτουργική στρατηγική, συμπληρωματική σε
άλλες και όχι αυτόνομη. Υπάρχει η ένδειξη μέσα από την έρευνα ότι τα
Social Media έχουν αρκετό δρόμο ακόμα πριν γίνουν αποδεκτά ως βασική
επιχειρηματική στρατηγική.
Όσον αφορά τα ρίσκα από τη χρήση των Social Media, περισσότερο από το
20% των ερωτηθέντων, που στην επιχείρησή τους δεν υπάρχει συγκεκριμένη
πολιτική για τα Social Media, ανέφεραν ως κυριότερες ανησυχίες την
ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων, την απώλεια ευπαθών πληροφοριών και
την μειωμένη παραγωγικότητα από το χρόνο που χάνεται από τη χρήση τους.
Όσοι όμως έχουν ήδη υιοθετήσει κάποιο πρόγραμμα για τα Social Media
διαπιστώνουν ότι το πρόβλημα με τη μεγάλη κατανάλωση του εύρους ζώνης
(bandwidth) είναι (απρόσμενα) πιο συχνό και θέλει ιδιαίτερη διαχείριση
από τους ειδικούς των πληροφοριακών συστημάτων.
Αναφορικά με το θέμα του χρόνου που χάνεται στα Social Media η έρευνα
αποδεικνύει ότι η αντίληψη που υπάρχει δεν αντιστοιχεί με την
πραγματικότητα. Από την έρευνα προκύπτει ότι το 40% των manager (στην
Αμερική και Αυστραλία) θεωρούν ότι οι υπάλληλοι τους χρησιμοποιούν τα
Social Media πολλές φορές μέσα στη μέρα ενώ στην πραγματικότητα το
ποσοστό αυτό είναι 14% στην Αμερική και 16% στην Αυστραλία. Ένα μικρό
μόνο μέρος του προσωπικού κάνει κατάχρηση της δυνατότητα πρόσβασης και
σύμφωνα με τις αναφορές των οργανισμών, με την πολιτική ελεύθερης
πρόσβασης στα Social Media παρατηρείται συνολικά ένα παραγωγικό κέρδος
από το προσωπικό. Στην πραγματικότητα η ανησυχία για το χρόνο που
χάνεται δεν διαφέρει από αυτή του παρελθόντος όταν οι οργανισμοί
υιοθέτησαν το email και το τηλέφωνο.
«Ξεκάθαρες, πρακτικές και συνοπτικές πολιτικές υποστηριζόμενες
από την κατάλληλη εκπαίδευση πρέπει να είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα ώστε
να δίνεται η αυτοπεποίθηση στους εργαζόμενους να είναι ενεργοί στα
Social Media μειώνοντας ταυτόχρονα το ρίσκο αφού θα γνωρίζουν τα όρια
μέσα στα οποία θα τα χρησιμοποιούν» σημειώνει, συνοψίζοντας, ο Malcolm Alder και συνεχίζει: «Συνιστούμε
στους οργανισμούς πρώτα να ακούν τι λέγεται για αυτούς στα Social
Media, την αλουστράριστη αλήθεια, και μετά να βάλουν τους κανόνες της
δεσμευτικής συμφωνίας πριν υιοθετήσουν σοβαρά τη χρήση των Social
Media».
Πηγή: advertising.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου