4/6/12

Συζήτηση και έρευνα για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα

«Η καινοτόμος ιδέα ήταν καθαρά δική μου. Τη συνδύασα με τη γνώση που έχω ήδη αποκτήσει και άρχισα την επιχειρηματική δραστηριότητά μου με εξαγωγικό προσανατολισμό ώστε να ικανοποιήσω την επιθυμία μου για επαγγελματική ανεξαρτησία. Τη μεγαλύτερη υποστήριξη για την προώθηση της καινοτόμου ιδέας μου τη δέχθηκα από το οικογενειακό και το φιλικό περιβάλλον μου. Και τις σημαντικότερες δυσκολίες τις συνάντησα στο ξεκίνημα της επιχειρηματικής δραστηριότητάς μου, λόγω της γραφειοκρατίας και για την εξασφάλιση της χρηματοδότησής της. Χωρίς την επιμονή που επέδειξα και χωρίς τις γνώσεις που διαθέτω, δεν θα είχα επιτύχει. Και αυτή είναι η συνταγή που θα μπορούσα να δώσω στους νέους ανθρώπους που διαθέτουν μικρό κεφάλαιο και επιχειρούν με καινοτομία έχοντας εξαγωγικό προσανατολισμό».

Δραστηριότητες
Δεν είναι επακριβώς τα λόγια κάποιου από τους συμμετέχοντες στην ημερίδα «Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» που διοργάνωσε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Αποφοίτων Βρετανικών Πανεπιστήμιων (British Graduates Society) με χορηγό επικοινωνίας την «Καθημερινή».

Θα μπορούσαμε όμως να επαναλάβουμε κάπως έτσι τα συμπεράσματα της έρευνας για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία στην Ελλάδα (Start-up Entrepreneurship and Innovation) που εκπόνησε η ομάδα BGS Economics, τα μέλη της οποίας εργάζονται εθελοντικά τόσο σε δραστηριότητες όσο και σε έρευνες για θέματα συναφή με την υψηλού επιπέδου επιστημονική κατάρτισή τους. Οπως είναι γνωστό, ο σύνδεσμος ιδρύθηκε το 1958 και τα μέλη του σήμερα είναι περισσότερα των 2.500 αποφοίτων (www.bgs.gr).

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, οι δύο στις τρεις επιχειρηματικές δραστηριότητες που ξεκίνησαν στην Ελλάδα τα τελευταία δύο-τρία χρόνια αφορούν την παροχή υπηρεσιών, ενώ σημαντικός είναι και ο εξαγωγικός προσανατολισμός τους. Πέρα από την εμπειρία, τη γνώση και την καινοτομία στην οποία βασίστηκε η έναρξή τους, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η κάλυψη ενός κενού που υπήρχε στην αγορά. Το αρχικό κόστος επένδυσης της πλειονότητας (60%) των νέων επιχειρηματικών προσπαθειών ήταν σχετικά χαμηλό, ενώ ο ένας στους δύο επιχειρηματίες τις αυτοχρηματοδότησε.

Ιδιαίτερη ανάγκη υποστήριξης απαιτήθηκε για τα κανάλια προώθησης, για τη στόχευση του πελατολογίου και για τη χρηματοδότηση. Με κυρίαρχους σε θετική ανταπόκριση, την οικογένεια και τους φίλους των νέων επιχειρηματιών. Ωστόσο, όσο προχωρεί η δραστηριότητα τόσο αυξάνονται και τα προβλήματά της. Με επικρατέστερο αυτό της λειτουργίας της επιχείρησης. Αυτή είναι η φάση που οι γνώσεις και η καινοτομία που διαθέτει ο νέος επιχειρηματίας απαιτούν και το «πάντρεμά» τους με την επίμονη του. Που είναι το αναγκαίο συστατικό και το «κλειδί» για την επιτυχίας του.

Θετικές προοπτικές
Σημαντικό είναι και το τελικό συμπέρασμα, που δείχνει ότι οι δύο στους τρεις που συμμετείχαν στην έρευνα έκριναν θετικές τις προοπτικές για την επιχειρηματική δραστηριότητά τους. Ωστόσο, η θετική πρόβλεψη παρουσιάζει μείωση όταν πρόκειται για μεγάλες επενδύσεις, για ηλικιωμένους επιχειρηματίες που έχουν εγχώριο προσανατολισμό και για εκείνες που δημιουργήθηκαν για την κάλυψη αναμενόμενης ζήτησης. «Σε αυτή τη δύσκολη και επικίνδυνη χρονική περίοδο που περνά η χώρα μας, το BGS θέλει να προβάλει και να αναδείξει όσα μπορούν να μας πάνε μπροστά», ήταν το μήνυμα του συνδέσμου. Ενα μήνυμα που το ζωντάνεψαν μέσα από τη συζήτηση που ακολούθησε, με συντονιστή τον δημοσιογράφο της «Καθημερινής» Σταύρο Λυγερό, οι εμπειρίες και οι απόψεις των διακεκριμένων επιχειρηματιών, διευθυνόντων συμβούλων και επικεφαλής κοινωνικών φορέων που συμμετείχαν.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger