Mε απώλειες που φτάνουν έως και το 30% ανά τομέα, ο κλάδος των καλλυντικών αποδυναμώνεται στο σύνολό του, με την αξία του σε τιμές χονδρικής να διαμορφώνεται για το 2011 στα 800 εκατ. ευρώ. Οι προβλέψεις για το μέλλον κάνουν λόγο για περαιτέρω μείωση της αγοράς καλλυντικών και υποκατάσταση των ακριβών με φθηνότερα προϊόντα.
Ανάλογη εικόνα εμφανίζει και το λιανεμπόριο, που καταγράφει για δεύτερη συνεχή χρονιά απώλειες, οι οποίες ωστόσο δεν είναι κοινές ούτε για όλους τους τομείς καλλυντικών και υπηρεσιών ομορφιάς αλλά ούτε και για όλα τα δίκτυα διανομής.
Η απουσία αγοραστικού ενδιαφέροντος λόγω της συρρίκνωσης του εισοδήματος οδήγησε τους λιανέμπορους σε πολλές και συχνά κάτω του κόστους προσφορές ώστε να διατηρήσουν τα μερίδιά τους. Υπολογίζεται πως το 60% των πωλήσεων σήμερα στις αλυσίδες καλλυντικών οφείλονται στις ελκυστικές τους εκπτώσεις. Πάντως, λόγω των συνεχών εκπτώσεων έχει συμπιεστεί το περιθώριο κέρδους των αλυσίδων από 40% που ήταν το 2009 σε 10%-15% σήμερα.
Παράλληλα, σε επίπεδο της τάξεως του 10% εκτιμώνται οι απώλειες από τα υπόλοιπα κανάλια διανομής (σούπερ μάρκετ, κομμωτήρια, φαρμακεία και απευθείας πωλήσεις κ.λπ.).
Διευκρινίζεται ότι το 48% των εσόδων του κλάδου των καλλυντικών προέρχεται από τα σούπερ μάρκετ, το 22% από τις αλυσίδες επιλεκτικής διανομής, το 12% από τα φαρμακεία, το 9% από τα κομμωτήρια και το 9% από τις απευθείας πωλήσεις. Ειδικότερα, για το κανάλι επιλεκτικής διανομής, εκτιμάται ότι πέρυσι ο συνολικός του τζίρος διαμορφώθηκε στα 170 εκατ. ευρώ από τα 200 εκατ. ευρώ που ήταν το 2010.
Οι τάσεις
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι υπό αυτές τις συνθήκες οι αλυσίδες θα αναγκαστούν σε αναδιοργάνωση των δικτύων τους, με παράλληλη μείωση του αριθμού των καταστημάτων τους. Σε δυσχερή θέση, εξάλλου, βρίσκονται και οι προμηθευτές, οι οποίοι αναφέρουν ότι πλέον πληρώνονται σε επτά μήνες για παραδοθέντα εμπορεύματα από τρεις μήνες που ήταν προ διετίας.
Εν τω μεταξύ, ανά κατηγορία προϊόντων, η κατάσταση του κλάδου είναι μεικτή. Θετικά μηνύματα προέρχονται από τον τομέα του μακιγιάζ, ενώ στον αντίποδα κινείται ο τομέας των προϊόντων κομμωτηρίου, που καταγράφει απώλειες της τάξης του 30%.
Το μεγάλο ποσοστό της πτώσης δικαιολογεί και τα λουκέτα που παρατηρούνται στον κλάδο, τα οποία ανέρχονται σε 1.500. Μάλιστα, όπως εκτιμούν στελέχη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Κομμωτών, ενδέχεται να κλείσουν ακόμη 2.000 κομμωτήρια.
Σημειώνεται ότι σήμερα λειτουργούν περισσότερα από 12.000 κομμωτήρια σε όλη την Ελλάδα και ο συγκεκριμένος κλάδος αποτελεί περίπου το 6% της ελληνικής αγοράς καλλυντικών.
Τέλος, το κανάλι του φαρμακείου, το οποίο αντιστοιχεί στο 14% της συνολικής αγοράς, καταγράφει πτώση που υπολογίζεται ότι φθάνει το 12%- 13%.
euro2day.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου