9/3/12

Διεθνείς μεταφορές: πτώση του κλάδου στην Ελλάδα με το 60% των φορτηγών να κάθονται!

Ακινητοποιημένο βρίσκεται το 60% των φορτηγών διεθνών μεταφορών, ενώ μόλις το 40% των εξαγωγών της χώρας εξυπηρετείται από ελληνικά οχήματα. Η πτώση του τζίρου κατά 60% έχει οδηγήσει σε οικονομική κατάρρευση τον κλάδο, όπως εξήγησαν χθες εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών (ΟΦΑΕ). Παράλληλα, καταγγέλλουν τα ξένα φορτηγά (κυρίως από Βουλγαρία και Κύπρο) για αθέμιτο ανταγωνισμό, τα οποία, όπως εξηγούν, εκτελούν το 60% του οδικού μεταφορικού έργου της χώρας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΦΑΕ, το 2002 στη χώρα μας οι διεθνείς μεταφορές εκτελούνταν με περίπου 6.000 φορτηγά, ενώ σήμερα έχουν μείνει μόλις 2.000 οχήματα, τα οποία υποαπασχολούνται. Τα υπόλοιπα φορτηγά έχουν μεταφέρει την έδρα τους στη Βουλγαρία όπου η φορολόγηση είναι πιο συμφέρουσα για τους μεταφορείς. Η ΟΦΑΕ τονίζει ότι η φορολόγηση της ελληνικής μεταφοράς διαμορφώνεται στο 45% έναντι 10% που ανέρχεται στη Βουλγαρία.


Οι μεταφορείς κατήγγειλαν την πρακτική των εταιρειών που ιδρύονται στη Βουλγαρία και τόνισαν ότι ο κλάδος πλήττεται άμεσα από αυτές. «Οι εταιρείες αυτές ιδρύονται “διά αλληλογραφίας”, χωρίς την παρουσία των αυτοκινήτων, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων κυκλοφορεί παράνομα, χωρίς πιστοποιητικά ΚΤΕΟ» υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Απόστολος Κενανίδης. Στη Βουλγαρία λειτουργούν σήμερα περίπου 500 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, που απαριθμούν πάνω από 4.000 φορτηγά, σύμφωνα με τις καταγγελίες των αυτοκινητιστών. Εκτιμάται μάλιστα ότι εκτός από τη ζημία για τις ελληνικές εταιρείες, το κράτος μετρά απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, καθώς ο τζίρος τού συγκεκριμένου αριθμού φορτηγών ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ τον χρόνο.

Η δραματική μείωση του μεταφορικού έργου των ελληνικών εταιρειών αποδίδεται από την ΟΦΑΕ στην ανεξέλεγκτη κυκλοφορία ξένων φορτηγών στη χώρα και στο υπέρογκο λειτουργικό κόστος τους στην Ελλάδα. Ζητούν παρέμβαση για τη μείωση της τιμής των καυσίμων, των ασφαλίστρων και της φορολόγησης.


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger