19/12/11

Ε-commerce: πως θα φτιάξετε το δικό σας e-shop σε 4 απλά βήματα

Η κατασκευή ενός e-shop είναι απλή διαδικασία, η προώθηση του όμως, και η προσοδοφόρα λειτουργία του, είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που χρειάζεται γνώση και προετοιμασία. Παρακάτω παρουσιάζονται τα σημαντικότερα βήματα στην δημιουργία ενός e-shop.

1) Έρευνα και καταγραφή της Ζήτησης και της Κατάστασης Ανταγωνισμού
ΧΡΟΝΟΣ: 1-3 ΜΗΝΕΣ
ΚΟΣΤΟΣ: ΧΩΡΙΣ ΚΟΣΤΟΣ, ΑΝ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΔΙΚΟΣ

Αρχικά πρέπει να πραγματοποιηθεί ενδελεχής έρευνα όσον αφορά τη ζήτηση του προϊόντος που στοχεύεται να προσφερθεί αλλά και ανάλυση του υφιστάμενου ανταγωνισμού που αφορά το προϊόν. Ο ανταγωνισμός πρέπει να αναλυθεί σε εμπειρική βάση αλλά και μέσω των σημαντικών on-line εργαλείων που ακολουθούν. Στην περίπτωση εισαγωγής ενός πρωτοποριακού προϊόντος στην αγορά πρέπει να γίνει ανάλυση των πιθανοτήτων αλλά και των επιπτώσεων από ενδεχόμενο μιμητισμό. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να έχει εξασφαλιστεί η προμήθεια επαρκών ποσοτήτων, η αποθήκευση τους αλλά και η έγκαιρη παράδοση των προϊόντων που θα προσφερθούν.

>>ΨΑΞΤΕ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΔΩΡΕΑΝ:
Υπάρχουν πολλοί δωρεάν τρόποι να παρακολουθήσετε τον ανταγωνισμό, για να δείτε ποια keywords έχουν την μεγαλύτερη κίνηση στην Ελλάδα χρησιμοποιήστε το σύστημα της Google Adwords. Για να ψάξετε πόση κινητικότητα έχουν οι ανταγωνιστές σας συνιστούμε τα παρακάτω εργαλεία, που είναι όλα δωρεάν, τα δύο πρώτα εργαλεία περιέχουν και Ελληνικές ιστοσελίδες:

- Κατεβάστε την Google Toolbar από το επίσημο site (κατάταξη 1 έως 10) (χρειάζεται εγκατάσταση, θα εμφανίζεται μετά πάνω δεξιά)

- Κατεβάστε την Alexa Toolbar από το επίσημο site (παγκόσμια κατάταξη) (χρειάζεται εγκατάσταση, θα εμφανίζεται μετά πάνω αριστερά)

- Αναλύστε μια ανταγωνιστική ιστοσελίδα μέσω του SEO Scores

- Αναλύστε μια ανταγωνιστική ιστοσελίδα μέσω του Compete

>>ΠΟΥΛΗΣΤΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΣΑΝ ΠΕΛΑΤΕΣ

Αν θέλετε να φτιάξετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα πουλώντας προϊόντα μέτριας ποιότητας σε υψηλές τιμές, είσαστε σε λάθος δρόμο. Στο κόσμο του διαδικτύου τα πάντα μαθαίνονται και συγκρίνονται τόσο απλά με το πάτημα ενός κουμπιού. Πουλήστε την ποιότητα και τις τιμές που θα αγοράζατε και εσείς ως πελάτης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

2) Εντοπισμός του κατάλληλου ονόματος του ιστοχώρου (Domain Name)
ΧΡΟΝΟΣ: ΜΕΡΙΚΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΕΩΣ ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
ΚΟΣΤΟΣ: 12 ΕΥΡΩ ΚΑΤ’ ΕΤΟΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΗΞΗ .GR

>> ΑΝ ΒΡΕΘΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΟΝΟΜΑ
Το όνομα ενός ιστοχώρου (domain name) είναι μια σταθερά που είναι σχεδόν αδύνατον να αλλάξει στο μέλλον, συνεπώς η σωστή επιλογή ενός ονόματος αποτελεί κομβικό σημείο στην δημιουργία ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος. Σε προηγούμενο άρθρο του Capitalinvest έχει αναλυθεί διεξοδικά το συγκεκριμένο ζήτημα (σύνδεση να διαβάσετε το άρθρο) όποτε απλά αναφέρονται οι βασικές συνιστώσες για την ορθή επιλογή ενός ονόματος ιστοχώρου (domain name):

-Να είναι σχετικό με τα προϊόντα που θα πουλήσετε
-Να είναι εύηχο και ευκολομνημόνευτο, και καλό θα είναι να είναι και μικρό (6-10 χαρακτήρες)
-Να έχει κατάληξη .gr αν απευθυνθείτε στην Ελλάδα και κατάληξη .com ή .net αν απευθυνθείτε σε όλον τον κόσμο, σας παρουσιάζουμε ενδεικτικά δύο σελίδες όπου μπορείτε να κατοχυρώσετε ένα ελεύθερο όνομα ιστοχώρου (domain name):

>> Βρείτε και κατοχυρώστε ελεύθερα Ξένα Ονόματα (domain names) στις πιο οικονομικές τιμές

-Βρείτε και κατοχυρώστε ελεύθερα Ελληνικά (.gr) και Ξένα Ονόματα (domain names)

3) Κατασκευή Ηλεκτρονικού Καταστήματος (επιλογή web designer και τεχνολογίας)
ΧΡΟΝΟΣ: 1 -3 ΜΗΝΕΣ
ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: 700-7.000 ΕΥΡΩ ΚΑΤ’ ΑΠΟΚΟΠΗ
ΚΟΣΤΟΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ (HOSTING): ΑΠΟ ΔΩΡΕΑΝ ΕΩΣ 100 ΕΥΡΩ ΚΑΤ’ ΕΤΟΣ

Συνιστάται ιδιαίτερα να αναθέσετε την κατασκευή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος σε κάποιον επαγγελματία web designer, αυτό μπορεί να έχει κόστος κατ’ αποκοπή από 700 έως 7.000 ευρώ, ανάλογα με το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για όσους θέλουν να το ψάξουν μόνοι τους, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα συνήθως κατασκευάζεται σε τεχνολογία PHP, είτε σε DotNetNuke, είτε σε Wordpress, είτε σε Joomla. Στις συνδέσεις στο τέλος βρίσκονται links για όλες τις παραπάνω τεχνολογίες.

>>Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ (WEB DESIGNER):

Να είσαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν επιλέγετε τους τεχνικούς συνεργάτες σας. Ο ρόλος τους θα φανεί απόλυτα κομβικός στην επιτυχία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Η βοήθεια του τεχνικού συνεργάτη δεν σταματάει με την ολοκλήρωση της κατασκευής του ιστοχώρου γι’ αυτό και η υψηλή γνώση και προϋπηρεσία στο αντικείμενο σε συνδυασμό με την επαγγελματική συνέπεια είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για μια επιτυχημένη συνεργασία.


>>ΕΠΙΛΟΓΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ (HOSTING):

Η επιλογή της φιλοξενίας μιας ιστοσελίδας γίνεται από τον τεχνικό συνεργάτη (web-designer) -για όσους όμως αποφασίσουν να τρέξουν το project μόνοι τους παρουσιάζονται μερικά προγράμματα φιλοξενίας από όλο τον κόσμο. Το πρώτο πρόγραμμα είναι δωρεάν, και είναι και καλό, αλλά η μέγιστη δυνατή μηνιαία επιτρεπτή κίνηση περιορίζεται μόλις στα 5GB τον μήνα, γι’ αυτό δεν προτείνεται σε όσους βλέπουν το όλο project αρκετά σοβαρά. Η δοκιμή ενός δωρεάν λογαριασμού φιλοξενίας θα ήταν ένα καλό βήμα για κάποιον που θέλει να μάθει πώς λειτουργεί το περιβάλλον διαχείρισης (CMS) ενός e-shop πριν από οτιδήποτε άλλο.

- Δωρεάν πρόγραμμα φιλοξενίας 5 gb μηνιαίας κινητικότητας

- Προγράμματα φιλοξενίας στους servers της Bluehost

- Προγράμματα φιλοξενίας iWeb

4) Καταχώρηση, Προβολή και Προώθηση του e-shop
ΧΡΟΝΟΣ: 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ / ΣΥΝΕΧΩΣ ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΚΟΣΤΟΣ: ΑΠΟ ΔΩΡΕΑΝ ΕΩΣ ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΜΗΝΑ
ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ E-SHOP ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ

Όσον αφορά την διαδικασία καταχώρησης της ιστοσελίδας σας, αυτή μπορεί να είναι είτε δωρεάν είτε να σας κοστίσει κάποια λίγα χρήματα. Μην ξεχνάτε ποτέ ότι η ποιότητα των πωλήσεων σας και το after-sales-service είναι αυτό που θα δημιουργήσει επαναληψιμότητα πωλήσεων και καλή φήμη. Αποφύγετε την μέθοδο προώθησης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μέσω της αγοράς back-links, γιατί είναι χάσιμο χρημάτων. Όλες οι ιστοσελίδες πρέπει να είναι καταχωρημένες στην Google γιατί είναι και δωρεάν.

- Καταχωρήστε την σελίδα σας ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα στην Google δωρεάν

>> ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΑ SOCIAL MEDIA ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και ειδικά τo facebook και το Youtube, θα προσελκύσουν κόσμο στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα δωρεάν. Επιπλέον, μέσω αυτών θα μπορούν να ανακοινώνονται διαγωνισμοί και προσφορές που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς αυτό τον καιρό. Χρησιμοποιήστε διαφημιστικά videos, είναι πολύ αποτελεσματικά. Όσοι το θελήσουν μπορούν να κάνουν και μια διαφημιστική εκστρατεία επί πληρωμή στο facebook, ακολουθεί η σχετική σύνδεση:

- Η σελίδα του facebook για διαφημιστικές εκστρατείες (επί πληρωμή)
- Ανοίξτε λογαριασμό στο Youtube (δωρεάν)

>> ΤRAFFIC & RANKING
Δύο μαγικές λέξεις (traffic & ranking) μπορούν να περιγράψουν με ακρίβεια τι πρέπει να κάνετε για να είναι επιτυχές, σε επίπεδο επισκεψιμότητας, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Α) TRAFFIC TOY E-SHOP

To traffic (αφορά την κινητικότητα στην ιστοσελίδα) επιτυγχάνεται κυρίως μέσω της διαφήμισης στο Google Adsense, είτε μέσω διαφημιστικών banners σε άλλα websites, είτε μέσω πιο εξελιγμένων μεθόδων Affiliate Marketing που θα αναλυθούν σε μελλοντικό άρθρο.

- Η σελίδα του Google Adsense (κάνετε login με οποιοnδήποτε λογαριασμό e-mail έχετε)

Β) RANKING TOY E-SHOP

Η λέξη ranking, αναφέρεται στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης θα σας παρέχουν επισκεψιμότητα δωρεάν. Οι υψηλές κατατάξεις είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθούν, σε περίπτωση όμως που γίνει αυτό, τα αποτελέσματα μπορεί να είναι εντυπωσιακά. Μην ξεχνάτε ότι το 80% των αναζητήσεων στην Ελλάδα γίνεται μέσω Google συνεπώς πρέπει να ταιριάξετε την στρατηγική σας στα μέτρα της Google και όχι της Yahoo. Συνιστάται, την στρατηγική traffic & ranking να την διαμορφώσετε σε συνεργασία με κάποιον ειδικό, για παράδειγμα έναν web designer. Η διαδικασία επίτευξης υψηλής κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης συναντάται διεθνώς ως Search Engine Optimization (SEO). Στις ΗΠΑ σήμερα εμφανίζεται το επάγγελμα του SEO specialist που αμείβεται από 40.000 δολάρια ΗΠΑ τον χρόνο έως 105.000 δολάρια ΗΠΑ τον χρόνο (στοιχεία Kiplinger 2011).

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ E-SHOP

>> ΠΩΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΣΤΕ

Μια εύκολη λύση είναι η εφαρμογή ενός λογαριασμού Paypal ο οποίος αναλαμβάνει την είσπραξη χρημάτων από πιστωτικές κάρτες και την μεταφορά τους στον τραπεζικό σας λογαριασμό. Η όλη διαδικασία είναι εύκολη και θεωρείται ιδιαίτερα αξιόπιστη. Ακολουθεί σύνδεση με το PayPal:

- Σύνδεση στην ιστοσελίδα του PayPal όπου μπορείτε να ανοίξετε ένα λογαριασμό δωρεάν

>> ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΕ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΑΣ
Οι εταιρείες ταχυμεταφορών χρησιμοποιούνται ευρέως από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, ανάλογα με τον τζίρο σας θα μπορείτε να διαπραγματευτείτε και την αμοιβή τους.

capitalinvest.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger