29/11/11

Ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα: +30% άνοδος σε σχέση με το 2010, ποιά προϊόντα πρέπει να πουλήσετε στο internet!

Στο 1,7 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα ανέλθουν το 2011 οι online αγορές των Ελλήνων καταναλωτών σημειώνοντας αύξηση κατά 30% έναντι του 2010, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την «καταγραφή της συνολικής αγοράς B-C ηλεκτρονικού εμπορίου και την συμπεριφορά των Ελλήνων on-line καταναλωτών».

Αυτή την στιγμή 1,5 εκ. on-line Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσο όρο 15 φορές / χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας 1.150 ευρώ / χρόνο εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε Ελληνικά sites. Ο αριθμός και η αξία αγορών των Ελλήνων on-line καταναλωτών είναι πλέον στους Ευρωπαϊκούς μέσους όρους.

Η ποικιλία και η πυκνότητα των on-line αγορών το 2011 αυξήθηκε σημαντικά ενώ τα best-sellers παραμένουν οι H/Y, ηλεκτρονικά είδη, εισιτήρια ταξιδιών, κρατήσεις ξενοδοχείων, είδη σπιτιού και βιβλία. Παρ' όλα αυτά οι κατηγορίες που είχαν την μεγαλύτερη αύξηση το 2011 ήταν το έτοιμο φαγητό, καλλυντικά / προσωπική φροντίδα, κοσμήματα/ ωρολόγια, προϊόντα σούπερ μάρκετ. Υπάρχει επίσης σημαντική αύξηση χρήσης και των αγορών από τα sites ημερησίων προσφορών που για το Α΄ Εξάμηνο του 2011 εκπροσώπησαν πλέον το 20% των συνολικών on-line αγορών.


Αλλες δημοφιλείς διαδικτυακές συναλλαγές των on-line αγοραστών

Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι πέρα από τις κλασικές αγορές, οι Έλληνες on-line καταναλωτές εμπλέκονται ενεργά και σε άλλες ηλεκτρονικές συναλλαγές αφού τα 2/3 πλέον εκπληρώνουν τις τραπεζικές συναλλαγές και πληρωμές λογαριασμών ηλεκτρονικά. Επίσης 1/3 προσπαθεί να διαχειρισθεί ηλεκτρονικά θέματα ενοικίασης και αγοράς / πώλησης ακινήτων, ενώ πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι νέες τάσεις όπου 1/4 πλέον προσπαθεί να βρει ασφάλειες μέσω του Internet ενώ τα ίδια ποσοστά on-line καταναλωτών παίζουν ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα.

Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, οι βασικοί παράγοντες εμπιστοσύνης για αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση όταν αγοράζουν και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%), ενώ η ευχρηστία / καλοσχεδιασμένο site από την πρώτη θέση το 2010 είναι στην Τρίτη (με 50%). Ενδιαφέροντες παράγοντες είναι «καλές κριτικές σε blogs / forums» (38%) και πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα” (37%). Παρ' όλα αυτά παραμένει ισχυρή η διάθεση για χαμηλές τιμές, αφού το 25% θα αγόραζε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμα και αν δεν κάλυπτε κάποια από τα παραπάνω κριτήρια αν είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger