26/3/12

Το μέλλον του λιανεμπορίου είναι στις online πωλήσεις αλλά σε συνδυασμό με φυσική παρουσία!

Τελικά τα e-shops μπορεί να κοστίζουν το ίδιο ή ακόμη και περισσότερο από τα παραδοσιακά καταστήματα! Παρ' όλα αυτά, η μία μετά την άλλη, οι μεγάλες αλυσίδες ανακοινώνουν την επέκτασή τους στις οnline πωλήσεις, αφού είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένες να ακολουθήσουν τις εξελίξεις και τις νέες τάσεις στο λιανεμπόριο που επιτάσσουν την επέκταση σε πολλαπλά εμπορικά κανάλια.

Το υψηλό κόστος μεταφοράς αλλά και το μεγάλο κόστος που συνεπάγεται η πολιτική επιστροφών των διάφορων αλυσίδων αυξάνουν σημαντικά το κόστος των οnline πωλήσεων, την ίδια στιγμή που οι πελάτες, σύμφωνα με έρευνες, ξοδεύουν τέσσερις φορές περισσότερα χρήματα στα παραδοσιακά καταστήματα σε σύγκριση με τα e-shops, γεγονός το οποίο αποδεικνύει τη σημασία των μεγάλων εμπορικών δρόμων και των εμπορικών κέντρων για το λιανεμπόριο.

Ακριβά και τα e-shops

Τα στοιχεία αυτά που παρουσιάσθηκαν σε σεμινάριο του Διεθνούς Συμβουλίου Εμπορικών Κέντρων (International Council of Shopping Centers- ΙCSC) δίνουν «ανάσα» στους ιδιοκτήτες και τους επενδυτές μεγάλων εμπορικών χώρων και εμπορικών κέντρων, οι οποίοι αισθάνονται να απειλούνται το τελευταίο διάστημα από την ταχύτατη επέκταση των online shops.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, οι οποίες έχουν αναπτύξει ήδη εδώ και καιρό εμπορικά δίκτυα πολλαπλών «καναλιών» οι επιστροφές που γίνονται στα παραδοσιακά καταστήματα αντιστοιχούν σε ένα ποσοστό 2% επί των συνολικών πωλήσεων, όταν οι επιστροφές που πραγματοποιούνται σε προϊόντα που έχουν αγορασθεί μέσω ίντερνετ να ανέβουν ακόμη και στο 25% ειδικά όταν πρόκειται για «δύσκολα» είδη όπως στον χώρο της ένδυσης!

Επιπλέον, τα online καταστήματα έχουν κι επιπλέον απαιτήσεις, όπως π.χ. την ανά τακτά χρονικά διαστήματα και όσο το δυνατόν πιο συχνή ανανέωσή τους, αφού οι καταναλωτές που κάνουν τα ψώνια τους οnline «απαιτούν» τη συνεχή ανανέωση των προϊόντων τουλάχιστον 5-6 φορές τον χρόνο έναντι της αλλαγής σεζόν που ισχύει για τα παραδοσιακά καταστήματα.

Το γεγονός αυτό βέβαια δεν αναιρεί τα οφέλη από την πολυκαναλική στρατηγική στο λιανεμπόριο, αφού, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, οι «σημερινοί καταναλωτές περιμένουν από τις αγαπημένες τους φίρμες να έχουν παρουσία παντού, ώστε να μπορούν να δουν ανά πάσα στιγμή τα προϊόντα τους».



Στο σημείο αυτό βέβαια αναδεικνύεται και μία από τις μεγάλες αδυναμίες των λιανέμπορων, να επενδύσουν στην τεχνολογία. Εστω κι αν ένα ποσοστό 7 στις 10 (69%) των μεγάλων ευρωπαϊκών αλυσίδων διατείνονται ότι έχουν στο πλάνο τους την πολυκαναλική στρατηγική όσον αφορά στη διαμόρφωση του εμπορικού τους δικτύου μόλις ένα 29% μπορεί να το υποστηρίξει από άποψη τεχνολογίας και υποδομών.

Τα online shops στην Ελλάδα

Στη χώρα μας, πάντως, η μία μετά την άλλη, οι πολύ μεγάλες ή και οι μικρομεσαίες αλυσίδες ανακοινώνουν τη δημιουργία online shops και μάλιστα υψηλών προδιαγραφών με δυνατότητες επιστροφών προϊόντων ή ακόμη και χρημάτων, με τη λειτουργία call center αποκλειστικά για τα e-shops, χρεώνοντας ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις τα έξοδα μεταφοράς.

Οι αλυσίδες του εγχώριου λιανεμπορίου ευελπιστούν να βρουν έτσι το αντίδοτο στις σημερινές συνθήκες κρίσης του λιανεμπορίου, όπου οι πωλήσεις σε όλους τους κλάδους σημειώνουν πτώση από 20% - στην καλύτερη περίπτωση - έως 50%.

Από τους πολύ μεγάλους ομίλους, η Inditex (Zara, Massimo Dutti, Zara Home, Oysho, Stradivarius, Bershka, Pull & Bear, Uterque) λάνσαρε προ ημερών, στις 12/3, τη διαδικτυακή παρουσία της αλυσίδας εσωρούχων και homewear του ομίλου Oysho στην Ελλάδα με κόστος παραδόσεων για online αγορές της τάξεως των 3,95 ευρώ, ενώ οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν την ταχεία παράδοση σε λιγότερο από 48 ώρες, με κόστος 9,95 ευρώ. Οι πελάτες θα μπορούν να αλλάξουν ή να επιστρέψουν προϊόντα εντός 30 ημερών, χωρίς καμία επιβάρυνση.

Ο όμιλος ήδη λειτουργεί on line κατάστημα Zara Home στη χώρα μας εδώ και αρκετό καιρό, ενώ τον Φεβρουάριο εγκαινίασε στη χώρα μας και το διαδικτυακό κατάστημα της Massimo Dutti. Αντίστοιχα, μέσα στον Φεβρουάριο η Praktiker Hellas ανακοίνωσε την επέκτασή της στο ηλεκτρονικό εμπόριο με το νέο e-shop της, που δίνει τη δυνατότητα αγορών σε 20 κατηγορίες προϊόντων, ενώ το κέντρο ηλεκτρονικού εμπορίου της βρίσκεται στη Μάνδρα Αττικής.

Aπό τις εγχώριες αλυσίδες ουκ ολίγες παρουσίες υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στις αγορές online με πολύ γνωστά ονόματα από τον χώρο της ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ κ.τ.λ. όπως για παράδειγμα οι Folli Follie, Carouzos, Τσαντίλης, Μinerva, KEM, Toi & Moi, Mini Raxevsky, Lussile, J. Bournazos, BSB Fashion, Λητώ Βρεφικά Πολυκαταστήματα, Gianna Kazakou, Achilleas Accessories, Mούγερ κ.ά.

Από τον κλάδο των ηλεκτρικών ειδών, η Ηλεκτρονική ανακοίνωσε προ ημερών άκρως ικανοποιημένη από τις επιδόσεις του ηλεκτρονικού της καταστήματος, το οποίο μέσα στο 2011 είχε αύξηση πωλήσεων κατά 52% σε σχέση με το 2010, ενώ οι πωλήσεις αφορούσαν σε 2.876 κωδικούς προϊόντων.

Συνολικά, οι αλυσίδες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών έχουν ισχυρή παρουσία στις online πωλήσεις - άλλωστε τα συγκεκριμένα είδη βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των online αγορών στη χώρα μας για το 2011- εξ ου και τα e-shops των Media Markt, Electroworld, Electronet, Kωτσόβολου, Κολομβούνη κ.ά.

Aπό τον χώρο των παιχνιδιών, η Jumbo έχει στον σχεδιασμό της τη λειτουργία e-shop για είδη πάρτι αλλά και μεγάλα, ογκώδη παιχνίδια (π.χ. εξωτερικού χώρου) τα οποία απαιτούν μεγάλους χώρους εντός των παραδοσιακών καταστημάτων της, πλάνο το οποίο προβλέπεται να λάβει σάρκα και οστά εκτός απροόπτου προς το τέλος του 2012 - αρχές 2013.

Ήδη από τον συγκεκριμένο κλάδο ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν μικρότερες εγχώριες αλυσίδες (οι οποίες παρεμπιπτόντως αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας) όπως η ΚΟΥ ΚΟΥ και η Perfect Τoys Πανταζόπουλος.



ΚΕΡΔΟΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger