20/12/11

Κάντε μάρκετινγκ των προϊόντων σας με τη βοήθεια των... μυρωδιών!

Το άρωμα του ψημένου ψωμιού «πλημμυρίζει» το σούπερ-μάρκετ, ακόμη και όταν οι φούρνοι είναι άδειοι. Η δροσερή μυρωδιά του κοκοφοινικέλαιου διαπερνάει το μαγιό και αιωρείται στο κατάστημα ακόμη και όταν το καλοκαίρι έχει από καιρό τελειώσει.

Καλωσήρθατε στον κόσμο του marketing με αρώματα. Οι έμποροι χρησιμοποιούν ολοένα και πιο πολύ περιβαλλοντικά αρώματα για να κρατήσουν περισσότερο τους πελάτες στον χώρο έτσι ώστε να καταναλώσουν περισσότερο· ποιος ξέρει, μπορεί να συμπεριφέρονται κα λίγο πιο θετικά απέναντι στους υπόλοιπους πελάτες.

Πέρα από τη δημιουργία ενός ευχάριστου περιβάλλοντος, η εκκολαπτόμενη νέα βιομηχανία marketing, χρησιμοποιεί αρώματα για να «αιχμαλωτίζει» τη μνήμη και το συναίσθημα για να ενδυναμώνει την ταυτότητα του brand. Ωστόσο, αρκετοί έμποροι θεωρούν ότι πρόκειται για χειραγώγηση. Προς απάντησή τους, στελέχη της διαφήμισης, δημιουργοί αρωμάτων και ερευνητές συγκεντρώθηκαν πρόσφατα στο Μαϊάμι για το παγκόσμιο συνέδριο αρώματος και εξήγησαν με χαρά την …τέχνη τους.


«Ο έλεγχος είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα», λέει ο ιδρυτής της Scentevents, Νeal Harris. H εδρεύουσα στο Λος Αντζελες εταιρεία του, παρέχει το άρωμα του «μαλλιού της γριάς» που χρησιμοποιήθηκε στην περιοδεία της ποπ τραγουδίστριας Katy Perry – όλα τα στάδια είχαν αυτή την δυνατή μυρωδιά καραμέλας. Στο ίδιο μήκος κύματος, σ’ ένα πάρτι Απόκρεων στο Χόλιγουντ, «απελευθέρωσε» άρωμα ποπ-κορν για να δημιουργήσει διάθεση και όρεξη στους παρευρισκόμενους για «τσίμπημα».

«Όταν μυρίζεις ποπ-κορν θέλεις να το φας», λέει ο Harris. H εταιρεία του χρησιμοποιεί κεραμικά περιδέραια που έχουν διαποτιστεί με αρώματα και ανεμιστήρες για να διαχέουν το άρωμα μέσα σ’ ένα δωμάτιο. Για μεγαλύτερους χώρους, το άρωμα μπαίνει στο air-conditon ή στο σύστημα εξαερισμού. Είναι ένα στεγνό σύστημα που δεν κρατάει πολύ. «Σίγουρα, κανείς δεν θέλει να μυρίσει καφέ μέσα στη μέση της νύχτας».

Το αρωματοκεντρικό marketing αναπτύσσεται διότι η τεχνολογία έχει γίνει πολύ πιο εξελιγμένη και οικονομικά προσεγγίσιμη, δίνοντας τη δυνατότητα σ’ έναν μικρό έμπορο να «ρίξει» άρωμα στο χώρο του δίνοντας λιγότερα από 100 δολάρια τον μήνα, δηλώνει η Jennifer Dublino, επικεφαλής του Scent Marketing Institute. Οι εταιρείες του κλάδου είναι ιδιωτικές αλλά ακόμη δεν δημοσιεύυν κέρδη αν και η Dublino πιστεύει ότι τα έσοδά τους ανέρχονται από τα 80 εκατομμύρια ως τα 100 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ / Reuters

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger